شناسهٔ خبر: 41197307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عملکرد افشاریان در فوتبال؛ از بی‌وفایی به وعده‌ها تا قلع و قمع رفیقان و مرحمت به نزدیکان

دوستان سابق افشاریان که از عملکرد وی در هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد به ستوه آمده‌ا‌ند این روزها لب به انتقاد گشوده‌ا‌ند و برخی هم چاره‌ای جز استعفا نداشته‌‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ استعدادهای ورزشی و به خصوص فوتبالی چیزی کم ندارد و تاکنون نفرات زیادی را به فوتبال در سطوح ملی معرفی کرده اما در این سال‌های اخیر حاشیه‌ها موجب شده که فوتبال استان به سرعت از مسیر پیشرفت خارج شود و دلیل بر این مدعا حضور کمرنگ تیم‌های فوتبال استان در رده‌ها و سطوح مختلف کشوری است.

استانی که در دوره‌ای با تیم فوتبال نفت و گاز گچساران و شهرداری یاسوج در فوتبال ایران برای خود اسم و رسمی پیدا کرده بود و دختران کهگیلویه و بویراحمدی همچون شبنم بهشت نه تنها در سطح ملی بلکه در فرا مرزها می‌درخشیدند و بانوی اول فوتبال ایران می‌شدند اما این روزها اوضاع به گونه‌ای دیگر است.

اهالی فوتبال دیگر به مانند گذشته شور و شوق ندارند و مباحث کور سردسیری و گرمسیری بر فوتبال استان حاکم شده است؛ این روزها بحث حاکمیتت خانوادگی بر فوتبال استان را بیش از هر چیز می‌شنویم.

همین چند روز پیش بود که آشتیانی‌مقدم دبیر با تجربه هیئت فوتبال استان که خود از اهالی سرشناس و معتمد فوتبال است از جایگاه دبیری کنار رفت و در متن استعفا مطالبی را به کار برد که برای فوتبال دوستان کهگیلویه و بویراحمدی کاملا قابل فهم و درک است و به واسطه هم اکنون در فوتبال استان چه وضعیتی حاکم است.

به همین منظور به سراغ سیاوش باقرنژاد از داور با سابقه فوتبال استان و دبیر سابق هیئت فوتبال گچساران رفتیم که خود یکی از همراهان خداداد افشاریان برای به دست گرفتن سکان ریاست فوتبال استان بود.

به گزارش فارس جالب است در حالی با سیاوش باقرنژاد به گفت‌وگو می‌نشینیم که هم او و هم دبیر هیات فوتبال استان که از مدافعان و حامیان خداداد افشاریان بودند از جایگاه دبیری فوتبال کنار رفته‌ا‌ند.

 

افشاریان چگونه رئیس شد؟

باقرنژاد در خصوص چگونگی حضور افشاریان در راس هیئت فوتبال استان و چرایی حمایت امثال وی از خداداد افشاریان اظهار کرد: بعد از آن که پرویز موسوی به عنوان شناسنامه فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد از عرصه داوری کنار رفت از خداداد افشاریان به دلیل این که در عرصه داوری فوتبال به عنوان یک داور بین‌المللی فردی شناخته شده بود و فکر می‌کردیم کشتی فوتبال استان را به سر منزل مقصود می‌رساند حمایت کردیم در حالی که اشتباه فکر می‌کردیم و افشاریان آن گونه که فکر می‌کردیم، نبود.

دبیر سابق هیئت فوتبال گچساران گفت: با رفت و آمد و التماس و واسطه از ما خواست تا به قول خود برای جهش فوتبال استان او را حمایت کنیم و چرخ‌های فوتبال را یک بار دیگر به چرخش در آوریم و برای مثال تیمی مثل شهرداری یاسوج دوباره به روزهای اوج خود بازگردد به همین خاطر از افشاریان حمایت کردیم.

وی افزود: قرار شد به همت افشاریان و با کمک هم نفت گچساران دوباره اوج بگیرد و تیمی از دهدشت به به لیگ کشور سوق دهیم و بار دیگر شور و هیجان ایجاد کنیم که همه وعده‌ها سرابی بیش نبود.

باقرنژاد در خصوص دیگر وعده‌های افشاریان پیش از پیروزی در انتخابات هیئت فوتبال استان گفت:  قول شرف داد که وعده‌ها عملی شود با توجه به جایگاه سیاسی که ما در شهرستان داشتیم از این کانال ورود پیدا کردیم تا بتوانیم در انتخابات مجمع رقبای او که انسان‌های فرهیخته هم در ورزش و هم سیاست بودند را کنار بزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رقیبان افشاریان انسان‌های فرهیخته‌ای بودند چرا از آن‌ها حمایت نکردید افزود: به دلیل این که به نظر ما افشاریان به روزتر و اکتیوتر و فعال‌تر بود از این جهت او حمایت کردیم به شرطی که نایب رئیسی اول فوتبال استان را به گچسارانی‌ها بدهد لذا با او همکاری کردیم و او را در مجمع در وضعیتی بسیار خطرناک کمک کردیم در حالی که در بسیاری از جاها رد شده بود کارهای او را انجام دادیم در حالی که بازنشسته بود به هر حال اتفاقاتی صورت گرفت و در مجمع به کمک ما پیروز شد. 

از آن افشاریان تا این افشاریان!!

باقرنژاد به اتفاقات بعد از پیروزی افشاریان در انتخابات هیئت فوتبال استان اشاره کرد و گفت: از فردای روزی که پیروز شد قرار شد به وعده‌ها عمل کند اما شروع کرد به ریشه‌زنی افرادی که به او رای داده بودند و خانواده را بر فوتبال استان حاکم کرد و شرایط را به سمت خانوداگی کردن فوتبال و رفیق‌بازی سوق داد از داماد خود که داور فعال فوتبال بود در مناصب هیئت استفاده کرد که حکم او موجود است و از داوری که نسبت فامیلی با خود داشت در کمیته داوران استفاده کرد و پسر و دختران خود را بها داد.

وی گفت: هیئت یکی دو نفر افراد شاخص داشت که یکی از آن‌ها عبدالحسین آشتیانی چهره شناخته شده‌ای بود که جهت سپر بلای خود در سمت دبیری از وی استفاده کرد.

باقرنژاد به دلایل سکوت در برابر اقدامات افشاریان اشاره کرد و گفت: اگر انتقادی بود سکوت کردیم و در برابر تخلفات آشکار فوتبال استان به خاطر شخص دبیر هیئت فوتبال آقای آشتیانی سکوت کردیم و معمولا وقتی وسط قضیه می‌آمد به احترام کسوت او معترضین و منتقدین سکوت می‌کردند و در همین مدت افشاریان علاوه بر راهی که می‌رفت به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرد.

وی گفت: فوتبال استان رو به جلو نرفت و تعهد داده بود که همه بدهی‌ها را پرداخت کند هر چند در حد مبالغی پایین پرداخت کرد باز بدهی‌ها بیشتر شد و شفافیتی هم در کار نبود.

باقرنژاد افزود: رئیس هیئت فوتبال استان که برای دفاع از فوتبال و داوری فوتبال و پیشکسوتان قول داده پول به استان بیاورد و کارهای بزرگ انجام دهد نه تنها هیچ موفقیتی نداشت بلکه در موضوع داوران استان دخالت می‌کرد کاری به وظیفه کمیته انضباطی نداشت و به جای کمیته مسابقات و مسوول مالی اظهار نظر می‌کرد.

رئیسی که همه را به جان هم انداخت

وی گفت: هر آن چه که در حیطه کاری و زیر مجموعه دبیر هیئت بود دخالت می‌کرد و حرف دبیر هیچ معنی نداشت و حرف اول و آخر را خودش در ریزترین موضوعات می‌زد و اگر کسی انتقاد می‌کرد از دم تیغ می‌گذراند که نمونه آن وفایی در شهرستان دنا بود که به خاطر یک اظهار نظر او را کنار گذاشت هر چند که جایگاه و وجهه اجتماعی وفایی در شهرستان دنا برای همه مشخص است.

داور فوتبال کشور و دبیر سابق هیئت فوتبال گچساران گفت: افشاریان با دخالت‌ها و دو به هم زنی‌ها جنگی بزرگ در فوتبال کهگیلویه و دهدشت به راه انداخت و اخوان که به او کمک فراوان کرده بود مورد غضب قرار گرفت به جای این که مشکلات دلباز و سخن‌سنج و اخوان را برطرف کند دامن به اختلافات زد و رفاقت‌های چندین ساله  فوتبالی‌های دهدشت را به هم زد.

وی گفت: در گچساران آموزگار را حمایت کرد و هیات جدید که بر سر کار آمد دائم در مسائل ریز گچساران دخالت می‌کرد متاسفانه افشاریان کل مسائل مهم هیئت فوتبال استان مثل پی‌گیری راه‌ا‌ندازی تیم شهرداری و کمک به برون رفت تیم نفت گچساران از مشکلات فعلی و سایر مشکلات عدیده را کنار می‌گذاشت و در مسائل خرد گچساران مثل چینش داوران و انتخاب نایب رئیس و در امور مالی و ریزترین موضوعات دخالت می‌کرد که در شان یک رئیس هیات فوتبال نیست و هیچ آدم فوتبالی در استان به یاد ندارد گذشتگانی مانند پرویز موسوی و سایرین چنین اقداماتی کرده باشند.

ادامه دارد.........

انتهای پیام/2571

 

نظر شما