شناسهٔ خبر: 41197080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گشایش دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در مشهد

دفتر نمایندگی مستقل "خبرگزاری دفاع مقدس" در خراسان رضوی امروز طی مراسمی در محل "باغ موزه دفاع مقدس" در مشهد گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم گفت: نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در مشهد جزو نخستین دفاتری است که به صورت مستقل از دفتر مرکزی تهران، به انتشار اخبار حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت می‌پردازد. 

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده افزود: پیرو رهنمودهای موکد رهبر فرزانه انقلاب اسلامی صدای شهیدان باید هر روز بیشتر از دیروز شنیده و فهمیده شود. اگر ملتی و امتی این فریاد ملکوتی را بشنود بطور حتم کمر همت بسته تا زیر بار زور و تحمیل نرود، ظلم نمی‌کند و ظلم‌پذیر نیز نخواهد بود.

وی بر لزوم بازگویی همگانی و گسترده دستاوردهای مهم تاریخی و کارنامه درخشان ملت ایران در چهلمین سالگرد رویداد بزرگ و حماسه جاوید دفاع مقدس تاکید و بیان کرد: همچنین تهاجمی که ۴۰سال پیش بر علیه ملت ایران اسلامی آغاز شد تا فریاد مردم را در گلو ساکت کرده و نظام مقدس تازه تاسیس ما را براندازد، باید برای نسل‌های آتی با وضوح تمام در همه ابعادش روشن شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه هدف تهاجم دشمنان انقلاب و نظام مقدس اسلامی را ممانعت از حاکمیت ولایت فقیه ذکر و بیان کرد: دشمن درصدد بوده تا نگذارد ملت ایران طعم آزادی و استقلال را بچشد لذا می‌خواستند در همان ابتدا این حرکت و فریاد بلند جهانی را خفه کنند، اما سنت الهی "یاری خداوند به مومنان" از همه توطئه‌ها جلوگیری کرد. 

وی همچنین نادیده گرفتن شهدا و ارزش‌های شهیدان را جفا به کشور و انقلاب اسلامی توصیف و بیان کرد: ادای دین به شهیدان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی اقدامی ضروری است. 

سردار یوسفعلی‌زاده ادامه داد: هیج حوزه‌ای از حیات اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها با ظاهرسازی و فریب به جایی نمی‌رسد و البته با چنین منطقی فرهنگ دفاع مقدس نیز گسترش پیدا نمی‌کند. 

وی همچنین به تلاش رسانه‌ای دشمنان اشاره و بیان کرد: جبهه استکبار در مقابل تلاش صاحبان اصلی انقلاب اسلامی سعی دارد امام تنها بماند و راه جهاد بسته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نباید جنگ نرم و عملیات روانی دشمن از ما تلفات بگیرد و نباید در این خصوص کاهلی کرده و تساهل نماییم بلکه می‌بایست همانند رزمندگان سلحشور دفاع مقدس پای کار بوده تا آماده خدمت باشیم و در جنگ مطبوعاتی هم مانند نبرد نظامی در وسط میدان قرار گیریم. 

مسوول دفتر نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در خراسان رضوی نیز  گفت: این دفتر خبری از شش سال پیش تاکنون فعالیت داشته، اما اخیرا موفق به اخذ مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا دهقان افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در خراسان رضوی رتبه سوم فعالیت رسانه‌ای را در میان استان‌های کشور دارد.

وی ادامه داد: این دفتر خبری ۱۰خبرنگار در سطح خراسان رضوی دارد که هشت نفر آنها در دیگر شهرستان‌ها و دو خبرنگار در مشهد استقرار داشته و فعالیت می‌کنند. به جز دو خبرنگار فعال در نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در خراسان رضوی بقیه خبرنگاران این رسانه در استان به صورت افتخاری فعالیت دارند.

مسوول دفتر نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در خراسان رضوی همچنین محور اصلی فعالتی‌های این رسانه نوپا را "پوشش خبری یادواره‌های شهدا، مراسم فرهنگی، آیین‌های تشییع پیکر شهدا و ثبت رویدادهای حوزه دفاع مقدس نظیر تالیف کتاب و دیگر مباحث مرتبط برشمرد.

وی گفت: مطالبات خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس از مسوولان نیز شامل موضوعات فرهنگی مرتبط با حوزه دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

نظر شما