شناسهٔ خبر: 41196542 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

جان‌ باختن ۱۱ کودک مبتلا به کرونا در گلستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۱ کودک گلستانی مبتلا به این ویروس با سابقه بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -



سراج‌الدین عارف‌نیا، اظهار داشت: در این مدت همچنین بیش از ۲۵۰ کودک گلستانی به کرونا مبتلا شدند که بخش عمده آنها پس از گذراندن مراحل درمان مرخص شده و ۱۲ نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.
به گفته وی نیمی از جمعیت مبتلا به کرونای گلستان را افراد زیر ۳۰ سال و ۲۰ درصد جمعیت بستری را افراد زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند.
عارف‌نیا ادامه داد: درد شکم، تب، اسهال، استفراغ، سرفه، سردرد و سرگیجه از جمله علایم غیراختصاصی کرونا در کودکان است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان اظهار داشت: به طور متوسط در ماه ۷۰ کودک مشکوک به کرونا در استان بستری می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام فعالیت سه هزار پرسنل کادر درمان در استان گفت: در پیک اول شیوع کرونا ۳۰۰ نفر از این افراد به این بیماری مبتلا شدند و اکنون در پیک دوم شیوع، روزانه ۲۰۰ پزشک و پرستار با داشتن علایم مشکوک درخواست مرخصی می‌کنند که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۴۰ نفر آنان به کرونا مبتلا باشند.
وی همچنین گفت که در حال حاضر ۱۲۰ بیمار کرونایی استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال ۴۰ نفر آنان وخیم است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با درخواست از مردم برای شرکت نکردن در مراسمات عروسی و عزا گفت: در یکی از روستاهای منطقه مرزی داشلی برون برگزاری ۲ مجلس عروسی حدود ۲۵۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد که پنج نفر آنان جان خود را از دست دادند.
وی یادآور شد: در نمونه دیگر، برگزاری یک عروسی در بندرگز عده زیادی را روانه بیمارستان کرد و موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونای این شهر شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ارایه اکثر خدمات غیرضروری و غیراورژانسی در بیمارستان‌های استان تعطیل شد.

نظر شما