شناسهٔ خبر: 41196527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

محکومیت پرسپولیس به پرداخت ۷۴۵ هزار دلار برای کالدرون و دستیارانش

براساس رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا، باشگاه پرسپولیس جمعاً به پرداخت ۷۴۵ هزار دلار به مربیان سابق خود محکوم شده است.

صاحب‌خبر -




پس از جدایی گابریل کالدرون از باشگاه پرسپولیس، این مربی به خاطر به موقع پرداخت نشدن مطالباتش قرارداد خود را یکطرفه فسخ کرد و در نهایت هم برای احقاق حقوق خود شکایتی نزد فیفا برد.
با وجود اینکه چند ماهی این شکایت در فیفا مطرح بود اما حالا منابع آگاه در باشگاه پرسپولیس به ایسنا اعلام کردند، حکم پرونده کالدرون و دستیارانش شب گذشته به دست باشگاه پرسپولیس رسیده است.بر همین اساس، فیفا در پرونده گابریل کالدرون باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۵۸۰ هزار دلار معادل مابقی قراردادش و همین‌طور مبلغی بابت حق دادرسی محکوم کرده است.
فیفا همچنین در پرونده خواکین و والنسیا دو دستیار کالدرون نیز پرسپولیس را به ترتیب به پرداخت ۹۰ و ۷۵ هزار دلار محکوم کرده است. این برای بار اول نیست که فیفا باشگاه‌های فوتبال کشورمان را این چنین محکوم می‌کند و به نظر می‌رسد آخرین بار نیز نباشد. در حال حاضر طبق احکام صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا باشگاه پرسپولیس در 9 پرونده دچار محکومیت شده است که مبالغ آنها به شرح زیر است:
*برانکو ایوانکوویچ: یک میلیون و 55 هزار یورو *زلاتکو ایوانکوویچ: 205 هزار یورو*ایگور پانادیچ: 170604 یورو*مارکو استیلینوویچ: 114 هزار یورو*نیلسون کوریا: 83 هزار دلار*ماریو بودیمیر: 475 هزار یورو*گابریل کالدرون: 579 هزار و 500 دلار*خواکین: 95 هزار و 380 دلار *اینیگو والنسیا: 70 هزار و 400 دلار.
با احتساب قیمت روز ارز در کشورمان پرسپولیس باید حدود 62 تا 63 میلیارد تومان برای این بدهی‌ها پرداخت کند.این جدا از پولی است که پرسپولیس باید برای تسویه مبلغ دریافت رضایت نامه یحیی گل محمدی از شهرخودرو پرداخت کند که آن هم با احتساب تاخیر در دیرکرد حدود 4 میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد می‌شود.
همان روزهایی که کالدرون به دلیل اختلافش با محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل وقت باشگاه به مشکل اساسی خورده بود و نحوه جدایی وی قابل پیش‌بینی بود که این سرمربی آرژانتینی هم مانند برانکو به دنبال احقاق حقش خواهد رفت و مدل برخورد باشگاه نشان می‌داد که در همان رای اولیه فیفا محکوم می‌شود اما اینکه چرا باید اختلاف مدیرعامل با سرمربی کارش به اینجا بکشد و سایر اعضای هیئت مدیره برای حل آن اقدامی نکنند جوابی است که سه عضو فعلی هیئت مدیره سرخپوشان و همچنین محمد حسن انصاریفرد باید به آن جواب دهند.

نظر شما