شناسهٔ خبر: 41196521 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


کربکندی: بوناچیچ را دلال‌ها آوردند
رسول کربکندی سرمربی اسبق ذوب آهن با بیان اینکه ما در حال نزدیک شدن به یک فاجعه هستیم،گفت: ابتلای هفت، هشت نفر از یک تیم به ویروس کرونا و برگزاری بازی‌ها خطرناک است. نمی‌توانیم به بازیکن بگوییم یارگیری نکند. از طرفی فاصله کوتاه بازی‌ها و عدم آمادگی بازیکنان هم مطرح است که می‌تواند مصدومیت‌های سنگینی به بار بیاورد. شیوع کرونا در دو تیم نسبتا متمول در وضعیت کنونی یک هشدار بزرگ به متولیان فوتبال است. وقتی این دو تیم نمی‌توانند رعایت کنند، از سایر تیم‌ها انتظاری نیست.کربکندی به بازی‌های معوقه استقلال و فولاد در هفته‌های آینده اشاره کرد و افزود: چه زمانی می‌خواهند بازی‌های معوقه را برگزار کنند؟ ما هم فصل جاری و هم فصل آینده را از دست می‌دهیم. از فدراسیونی که صاحب و رئیس‌ندارد و در گیرودار اساسنامه قرار گرفته، انتطار معجزه داریم. کربکندی همچنین درباره انتخاب لوکابوناچیچ برای هدایت ذوب آهن که در نخستین بازی از تیم قعرنشین با چهار گل شکست خورد گفت: حدود دو ماه است که به باشگاه نمی‌روم. به خاطر مسائلی که وجود دارد، دیگر در سمت رئیس‌سازمان فوتبال ذوب آهن حضور ندارم. ذوب آهن داشت با دو کاپیتان سابق و مربیان خارجی خودش تمرین می‌کرد که لوکا بوناچیچ را آوردند. او در سال‌های گذشته نتایج خوبی نگرفته و یک مربی تندخو با برخوردهای غیرحرفه‌ای است، شاید پیش‌بینی نمی‌شد که او چهار گل از تیم قعرجدولی بخورد اما دلال‌ها او را به ذوب آهن آوردند.این کارشناس فوتبال به رفتار نامناسب بوناچیچ با بازیکنان ذوب آهن اشاره کرد و گفت: الان در مقطعی هستیم که باید با مهربانی از بازیکن بازی بگیریم. آنطور که شنیدم بوناچیچ بین دو نیمه بازی با شهرخودرو بازیکنان را تهدید کرده که اگر خوب بازی نکنند، آنها را بیرون می‌گذارد. این مسائل باعث می‌شود بازیکن با تفکرات مربی سازگار نشود. آرزو می‌کنم ذوب آهن در لیگ بماند و با این همه قدمت دچار لطمه نشود.  
دیدار تدارکارتی ایران با ازبکستان در تاشکند
رئیس‌دپارتمان تیم‌های ملی از برگزاری بازی تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در تاشکند خبر داد. مهدی خراطی، رئیس‌دپارتمان تیم‌های ملی گفت:با توجه به اینکه بازی‌های دوستانه در فیفا دی از ۱۰ تا ۱۸ شهریور ماه آغاز می‌شود،فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی و رایزنی خود را برای انجام دیدارهای تدارکاتی پیگیری کرد. قرار است تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۷شهریور) در ورزشگاه اختصاصی باشگاه بنیادکار به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان برود.وی افزود:فدراسیون فوتبال در حال مذاکره با چند کشور دیگر جهت برگزاری یک دیدار دیگر در تاریخ ۱۳ شهریور ماه است که پس از مشخص شدن تیم مربوطه،از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی می‌شود. این در حالی است که ایاز سخنگوی فدراسیون فوتبال سوریه چند روز پیش از برگزاری دیدار تیم ملی با ایران خبر داد.
دعوت از 7 لژیونر جدید برای تقویت تیم ملی عراق
سرمربی تیم ملی فوتبال عراق 7 لژیونر اروپایی را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.سایت «الکوره» عربی خبر داد سرکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی فوتبال عراق می‌خواهد برای تقویت بنیه تیمش در لیست اولیه اردوی تیم ملی نام 7 لژیونر جدید را بگذارد.منبعی آگاه در این زمینه خبر داد: بعد از تماس‌های زیاد با کاتانچ در نهایت قرار شد 7 لژیونر عراقی مقیم اروپا به اردوی تیم ملی عراق دعوت شوند. جاستن میرام، احمد یاسین، ریوان امین، اسامه رشید، مهند جعاز، امیر العماری و جیلوان حمد اسامی این لژیونرهای جدید دعوت شده هستند.تیم ملی عراق یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی 2022 است. شاگردان اسکوچیچ اکنون با 6 امتیاز در رده سوم جدول گروهی قرار دارند. عراق هم با 11 امتیاز صدرنشین گروه است.


نظر شما