شناسهٔ خبر: 41196394 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

ادعای یک مقام وزارت صمت:

افزایش قیمت کالا‌های اساسی بالای ۵ درصد!

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت از افزایش قیمت بیش از پنج درصدی برخی اقلام در دوران کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، محمدرضا کلامی در گفتگوی ویژه خبری افزود: با بررسی حدود ۱۰۰ قلم کالا در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت، حدود ۱۱ قلم از این اقلام شامل کالا‌های مصرفی و سرمایه‌ای فاقد افزایش قیمت بوده است.

او ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌ها حدود ۳۶ قلم کالا با افزایش ۰ تا ۵ درصد و ۵۳ قلم هم بیش از پنج درصد افزایش را تجربه کرده اند.

این در حالی است که قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در همه اقلام مصرفی شاهد افزایش قیمت‌هایی بوده ایم که از آن میان می‌توان به رشد ۱۵ درصدی قیمت روغن و رشد ۱۰۰ درصدی نرخ برنج خارجی اشاره کرد. در خصوص چای هم کماکان با افزایش قیمت‌های سود جویانه‌ای روبرو هستیم، این در حالی است که هیچ گونه کمبود کالایی و اقلام مصرفی در کشور وجود ندارد و دلالان با احتکار کالا قصد سودجویی دارند.

او ادامه داد: برای ۶ ماه آینده کمبود هیچ گونه کالایی در کشور وجود ندارد.

کلامی در ادامه گفت: با توجه به تغییر ارز تخصیصی واردات کالا از دلار ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی ۱۲ هزار تومان و همچنین افزایش نرخ ارز نیمایی از ۱۲ به ۱۶ هزار تومان در حال حاضر نرخ هر کیلو برنج هندی به طور میانگین کشوری حدود ۱۵ هزار و سیصد تومان است.

حسنی در ادامه در خصوص نرخ شکر گفت: در حال حاضر نرخ شکر در کشور حدود هر کیلو ۸ هزار تومان می‌باشد در حالی که اگر با دلار ۲۲ هزار تومانی هم شکر وارد کنیم، ارزانتر از ۸ هزار تومان دست مردم می‌رسد.

کلامی با رد گفته‌های حسنی تصریح کرد: با اینکه قیمت جهانی شکر سفید کاهش یافته، اما افزایش نرخ دلار در کشورمان این امکان را فراهم نمی‌کند که نرخ شکر کمتر از ۸ هزار و خرده‌ای باشد.

نظر شما