شناسهٔ خبر: 41196265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور:

فداکاری های مدافعان سلامت جلوه ای از دفاع مقدس است

قم - ایرنا - رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: به همت و تلاش مجموعه کادر پزشکی و مدافعان سلامت درخشش دیگری برای ملت ایران در دنیا به ثبت رسید و در حقیقت این فداکاری‌ها جلوه دیگری از دفاع مقدس می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر سه‌شنبه مرکز خبر حوزه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی خراسانی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: تلاش های کادر پزشکی موضوع ساده‌ای نیست، این عزیزان روزهای متوالی و  ساعت‌ها در روز با لباس‌های مخصوص با جدیت تلاش کردند و این تلاش‌های جهادگونه جای قدردانی دارد.

وی  بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند اگر کسی مریضی را پرستاری کند خدا او را با حضرت ابراهیم(ع) محشور می‌کند که نشان دهنده جایگاه ویژه مدافعان سلامت در بین انبیای الهی است.  

ربانی خراسانی با بیان اینکه روحانیان حضور درخشانی در مقابله با کرونا داشتند تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا، در کنار همه اقشار و سازمان‌ها، حقیقتا روحانیان نیز حضور درخشانی در مقابله با کرونا داشتند.

رئیس مرکز خدمات گفت: تدبیر، دقت و دلسوزی دانشگاه علوم پزشکی قم برای بسیاری از مسئولان ملموس و حس شده است.

وی عنوان کرد: مرکز خدمات و وزارت بهداشت از سال ۹۳ برای گسترش فرهنگ سلامت بین روحانیان و همچنین استفاده از ظرفیت حوزویان برای گسترش فرهنگ سلامت در جامعه ارتباط وسیعی داشته‌است.

ربانی گفت: در ایامی که خانواده‌ها برای حضور در منزل ترغیب می‌شدند، مرکز خدمات با اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه خانواده‌ها برای تشویق خانواده برای در خانه ماندن قدم‌های ارزشمندی برداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: اعلام خبر شیوع ویروس کرونا در کشور بدون هیچ ملاحظه جانبی و برای حفظ سلامت مردم در شرایطی که در آستانه انتخابات بودیم باعث آبرویی برای نظام شد.

محمد رضا قدیر بیان کرد: در آغاز شیوع کرونا بحران شدیدی در استان داشتیم ولی توانستیم بحران را رفع کنیم و اکنون خط مقدم ما بهداشت و پیشگیری است.  

 وی  همچنین با اشاره به نقش موثر حوزه علمیه، روحانیان و متدینان در کنترل این بیماری گفت: اماکن مذهبی و مساجد همکاری بسیار خوبی برای مقابله با این بیماری داشتند و از این آزمون نیز سربلند بیرون آمدند.

وی تصریح کرد: پس از بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی و نمازهای جمعه، فاصله‌گذاری‌ها به خوبی رعایت شده‌است و در نماز جمعه قم نیز که حضور داشتم شاهد بودم که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شد که باعث افتخار است.

  قدیر نقش حوزه علمیه در کنترل بیماری کرونا را بسیار قابل توجه دانست و گفت: انتظار داریم این همکاری ادامه داشته باشد، چرا که یک ذهنیت مثبتی درباره رعایت ضوابط بهداشتی در امکان مذهبی قم ایجاد شده است.

در پایان این دیدار، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اهدای لوح سپاس، از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و مدافعان عرصه سلامت این استان قدردانی کرد.

نظر شما