شناسهٔ خبر: 41196213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار اردکان: بخشی از خط انتقال آب مرکز شهرستان بازسازی می‌شود

یزذ - ایرنا - فرماندار اردکان گفت: با همکاری فرمانداری ، شرکت آب ‌و فاضلاب و مشارکت صنعت شهرستان ، بخشی از خط انتقال آب حوزه شهری با پیش بینی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه بازسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

بهروز شهابی زاد روز سه شنبه در دیدار با سرپرست شرکت آب‌ و فاضلاب (آبفا) استان یزد با تشریح دلایل قطعی و افت فشار آب در روزهای اخیر افزود: شهروندان اردکانی افزایش ۲۵ درصد مصرف آب را هم در سال جاری تجربه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه به دلیل افزایش مصرف متوسط ارتفاع آب در مخازن شهر از ۲.۵ متر به ۱.۵ متر کاهش یافته است، اضافه کرد: خط انتقال آب شهر با قدمت ۲۵ سال نیاز به بازسازی دارد و با بازسازی و تعویض خطوط می‌توان میزان بیشتری از آب را برای شهر اختصاص داد.
شهابی زاد اظهار کرد: خط موجود امکان انتقال بیش از ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه را ندارد و ورود حجم بیش از این مقدار، باعث شکستگی لوله‌ها و افت فشار آب در مناطق مختلف شهر می‌شود.
وی یادآور شد: نصب پمپ‌های غیرمجاز از سوی برخی شهروندان سبب افت‌فشار در برخی محلات شده است. 
جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب شهری اردکان حدود ۳۷ هزار مشترک است که ۹۰ درصد آن مربوط به واحدهای مسکونی  است. 
سرانه مصرف روزانه آب برای هر شهروند از سوی سازمان جهانی بهداشت ۱۵۰ لیتر اعلام شده است که به دلیل وجود عرصه های بیابانی ، افزایش دما در ۶ ماهه نخست سال ،هدر رفت آب به دلیل فرسودگی خطوط انتقال و توزیع ، وجود چاه های غیرمجاز و نیز استفاده بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه کولر آبی در استان یزد این میزان بیش از ۲۰۰ لیتر در روز تخمین زده می شود. 

استان یزد بیش از ۴۰۰ هزار مشترک آب دارد که ۷۸ درصد در بخش خانگی و ۲۲ درصد در بخش های غیرخانگی است .

جمعیت استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۳ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

همچنین به گفته محمد فاتحی سرپرست شرکت آب و فاصلاب (آبفا) شهری یزد  این استان در منطقه گرم و خشک قرار دارد و با محدودیت منابع آبی مواجه هست  و در تابستان سال ۹۹ مصرف آب با توجه به شرایط موجود افزایش می یابد

‌مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد .

نظر شما