شناسهٔ خبر: 41195518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ واحد گردشگری همدان تسهیلات کرونایی گرفتند

همدان- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ۱۳ واحد از تاسیسات گردشگری آسیب دیده از کرونا در این استان تسهیلات دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

 علی خاکسار  روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به تبع آن مشکلاتی که منجر به تعطیلی و آسیب جدی به کسب و کارهای گردشگری شد، بسیاری از واحدها برای حفظ نیروی انسانی خود و بازگشت دوباره به چرخه فعالیت دچار مشکل شدند.

وی بیان کرد: از نخستین روزهای بروز این مشکل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال اقدامات حمایتی و جبرانی بوده و در پیگیری های مستمر در سطح هیات وزیران و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا موفق به درج نام سه رسته فعالیتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی که به طور مستقیم بر اثر کرونا آسیب دیده بودند در زمره رسته های دیگر شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: بر اساس مصوبات کمیته اقتصادی ذیل ستاد ملی مقابله با کرونا، به هریک از متقاضیان دارای کد بیمه کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی، به ازای هر نیروی بیمه شده ای که از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشد تسهیلاتی به مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات ۱۲% با دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت سه ساله پرداخت می شود.

خاکسار ادامه داد: ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا از هفته گذشته آغاز و تاکنون ۱۳ واحد از تاسیسات گردشگری همدان در سامانه تایید شده اند.

وی از لغو تور آشناسازی همدان به دلیل شیوع کرونا خبر داد و افزود: با توجه به اظهار نگرانی تعدادی از شرکت کنندگان انتخاب شده به دلیل وضعیت شیوع بیماری کرونا در تعدادی از استانها و به منظور حفظ سلامتی آنان برنامه فم تور همدان برگزار نمی شود.

خاکسار با بیان اینکه زمان اجرای تور اعلام خواهد شد،ادامه داد: همدان آماده میزبانی از ۲۰ تن از راهنمایان گردشگری و خبرنگاران از ۱۶ تا ۲۰ تیرماه بودکه اوج گرفتن کرونا در استان های همسایه و در آستانه قرمز شدن وضعیت در همدان موجب شد با تدبیری درست اجرای این برنامه به زمان دیگری موکول شود تا پس از اجرای آن امکان سفر به همدان نیز فراهم باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان ادامه داد: اولین دوره آموزش آنلاین فعالان تاسیسات گردشگری همدان برگزار شد و با توجه به شیوع بیماری کرونا و به تبع آن مشکلاتی که منجر به تعطیلی همه تاسیسات گردشگری شد، بسیاری از کلاسها و دوره های آموزشی که برای فعالان تاسیسات گردشگری برنامه ریزی و پیش بینی شده بود کنسل شد. 

خاکسار  با بیان اینکه ۲ دوره آموزشی توانمندسازی نیروهای انسانی صنعت گردشگری ویژه فعالان گردشگری استان همدان در نهم و دهم  تیرماه بصورت آنلاین برگزار شد، خاطرنشان کرد: این دوره ها شامل آموزش عوامل و دست اندرکاران اقامتگاه های بومگردی با حضور ۶۷ تن ازمدیران اقامتگاهای بومگردی و راهنمایان تور در۲ دوره هشت ساعته به صورت آنلاین انجام شد.

دربند بوجین اسدآباد  منطقه نمونه گردشگری شد 

مدیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اسدآباد گفت: دربند زیبای بوجین اسدآباد به عنوان منطقه نمونه گردشگری به میراث فرهنگی و گردشگری کشور معرفی شده است. 

 کامران اکبری افزود: سال گذشته پیشنهاد تبدیل شدن دربند بوجین اسدآباد به عنوان منطقه نمونه گردشگری به میراث فرهنگی و گردشگری کشور ارسال شد که در نهایت امسال به عنوان منطقه نمونه گردشگری به میراث فرهنگی و گردشگری کشور معرفی شد. 

وی اظهار داشت: بعد از انجام بررسی های اولیه توسط میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، هم اکنون طرح مطالعاتی آن در دست اقدام بوده و به زودی نتیجه حاصله اعلام می‌شود.
 

مستند شهر جهانی سفال ساخته شد 
    

شهردار لالجین گفت: مستند شهر جهانی سفال با عنوان دیار ماندگار در لالجینِ همدان در راستای معرفی توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها، قابلیت‌های شهر جهانی سفال و منطقه لالجین ساخته شد.

حمید محبی افزود: در این مستند سعی شد گردشگری لالجین موقعیت جغرافیایی، تاریخچه، ابنیه تاریخی، مناظر طبیعی، اماکن متبرکه ومذهبی، صنایع دستی، اشتغال، مردم شناسی، المان های شهری، بوستان ها، مراکز رفاهی وکشاورزی به همه هموطنان عزیز در ایران اسلامی و دیگر کشورها از طریقه شبکه های ملی وبرون مرزی معرفی شود.

شهردار لالجین گفت: این مجموعه در قالب دیار ماندگار از شبکه دو، افق، آموزش‌ و مستند کوتاه جهانی جام جم و آنونس تلویزیونی اینجا ایران است، دیار ماندگار از شبکه های نسیم، آی فیلم فارس، عربی، انگلیسی و نماهنگ تلویزیونی ایران ما، از شبکه های افق، خبر، تماشا وجام جم پخش خواهد شد.

 محبی با بیان اینکه این مجموعه توسط موسسه فیلم سازی سیمانمای ماندگار در حال ساخت است ابراز امیدواری کرد: با ساخت و پخش این مجموعه بتوانیم لالجین را بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم.

نظر شما