شناسهٔ خبر: 41195404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 280هزار دانش‌آموز نتیجه مهاجرت به تهران است/ رشد 20 درصدی کشفیات و افزایش 7 درصدی سرقت

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: سالانه ۲۸۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت استان اضافه می‌شود که این عدد مشخصی است و قطع به یقین بر اساس زاد و ولد ساکنان آن نیست بلکه بر اساس مهاجرت این اتفاق رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران پس از مراسم کلنگ زنی احداث دو کلانتری در فاز ۵ و نیز روستای سعیدآباد پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص راهکارهای موجود برای کاهش سرقت در غرب تهران، اظهار کرد: درصد و آماری که مسؤولان انتظامی غرب استان در شورای تأمین دادند در حد این حجم از ابراز نگرانی شما نیست اما اتفاقی که در ملارد و با سرقت مسلحانه رخداد وضعیت اقتصادی ممکن است کمی در این زمینه مؤثر باشد.

وی ادامه داد: بنابر اعلام نیروی انتظامی شرق استان تهران ۶ تا ۷درصد نسبت به سال مشابه سال گذشته افزایش سرقت را شاهد بودیم اما در کنار آن آمار کشفیات نیروی انتظامی نیز افزایش پیدا کرده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران افزود: کشفیات نیروی انتظامی نسبت به زمان مشابه سال گذشته بالای ۲۰درصد افزایش داشته است.

گودرزی اضافه کرد: افزایش سرقت و کشفیات تکمیل کننده یکدیگر هستند زیرا اگر زحمات نیروی انتظامی را در نظر نگیریم اجحاف در حق پرسنل زحمتکش آن است.

وی تصریح کرد: باید حمایت از نیروی انتظامی بیشتر شود زیرا کمبودهایی هم در نیروی انتظامی غرب و هم شرق استان وجود دارد و باید از نظر کمیت، کیفیت، لجستیک و نیرو تجدید نظری جدی صورت بگیرد تا با میزان جمعیت ساکن همخوانی داشته باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران یادآور شد: نمی‌توان شهرستانی مانند بهارستان را با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت با شهری در سطح یک شهرستان ۱۵۰هزار نفره از نظر نیرو، تجهیزات، لجستیک و غیره یکی دانست.

گودرزی در خصوص وضعیت انتظامی شهرستان پردیس و با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در این منطقه، گفت: سالانه ۲۸۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت استان اضافه می‌شود که این عدد مشخصی است و قطع به یقین این آمار بر اساس زاد و ولد ساکنان آن نیست، بلکه بر اساس مهاجرت این اتفاق رخ می‌دهد.

وی تأکید کرد: بنابراین مسائل امنیتی نیز باید همسان با رشد جمعیت افزایش پیدا کند، نه تنها مسائل امنیتی بلکه مسائل بهداشت و درمان، آموزش و سایر موضوعات نیز به صورت یک کاسه دیده شود.

 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران یادآور شد: بحث امنیت و مسائل امنیتی بسیار حساس است و در همین راستا اقدامات بسیار خوبی از سوی وزارت کشور صورت گرفته و با تمهیداتی که سرلشکر باقری با همراهی فرمانده نیروی انتظامی و  سپاه صورت می‌گیرد، تمام این مباحث به صورت یکپارچه دیده می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم افزایش امنیت شامل کل استان باشد، تأکید کرد: بحث مسکن مهر و مسائل پیرامون آن فارغ از اینکه کار و تلاش خوبی بوده است، اما باید همزمان با ساخت مسکن مسائل دیگر مانند مراکز آموزشی، بهداشتی، تفریحی، امنیتی، انتظامی، فضای سبز و سایر موارد دیده می‌شد و ما این ضعف را قبول داریم که وجود دارد و باید رفع شود.

وی در خصوص تقویت نیروی انتظامی شهرستانهای استان، اظهار کرد: از فرمانداران تمام شهرستان‌های استان تهران درخواست ارائه طرحی امنیتی را در حوزه انتظامی و امنیتی کردیم و در این طرح تمام مباحث تکمیلی و ارتقای سطح امنیتی دیده شده که نیازمند اختصاص بودجه است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، افزود: در شهر تهران نیز شهرداری موظف است پای کار بیاید و طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، شهرداری تهران باید زمین برای احداث ۴۰ کلانتری را تأمین کند و با کمک شورای مسکن و شهرسازی این زمین را اختصاص دهد و دولت نیز ساخت و ساز را برعهده بگیرد.

گودرزی ادامه داد: تشکیلات نیروی انتظامی نیز باید بر اساس شاخص‌های موجود تغییر کند و شاخص جمعیت یکی از شاخصه های مد نظر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: ممکن است نظر نیروی انتظامی غیر از نظر سازمانی ما باشد، اما بهارستان با هفتصد هزار نفر جمعیت نباید مانند یک شهر ۶۰هزار نفری دیده شود و بر اساس همان شاخص جمعیت شهرستان‌هایی مانند ملارد، پردیس، دماوند و غیره که افزایش جمعیت بالایی دارند باید شاهد ارتقاء سطح امنیتی و انتظامی باشند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در خصوص حوزه کالای قاچاق و اقداماتی که برای کاهش و جلوگیری از آن صورت گرفته، اظهار کرد: قسمتی از حوزه کالای قاچاق بر عهده انتظامی و امنیتی استان است و جلسات آن به صورت منظم برگزار می‌شود و اتفاقات خوبی نیز انجام گرفته و با یک نگاهی گذرا می‌توان به حجم بالای کشفیات کالای قاچاق و برخوردهای دستگاه قضایی اشاره کرد.

گودرزی در پایان گفت: هر چه قاچاقچیان از طرق مختلف با اعمال گریز از قانون کارهای خود را به پیش می‌برند اما ما در خصوص موادمخدر و کالای قاچاق ورود جدی داشتیم و مماشاتی با قاچاقچیان نخواهیم داشت و تلاش ما این است که با این پدیده برخورد کنیم.

به گزارش فارس، بعدازظهر امروز با حضور سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان، حمیدرضا گودرزی معاون  امنیتی و انتظامی استاندار، فرماندار، مدیرعامل شرکت عمران و مسؤولان شهری و شهرستانی پردیس کلنگ زنی احداث دو کلانتری در فاز ۵ و نیز روستای سعیدآباد پردیسبر زمین زده شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

نظر شما