شناسهٔ خبر: 41193848 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

به‌زودی در بنگلادش؛

کتاب «موساد ۲» منتشر می‌شود

کتاب «موساد ۲» نوشته «مایکل بار زهر» توسط انتشارات «ابیشکار کاتابن داکا» در بنگلادش منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «موساد ۲» تألیف «مایکل بار زهر» و «نیسیم مشال» با ترجمه «کیقباد میلن» به‌زودی توسط انتشارات «ابیشکار کاتابن داکا» در بنگلادش منتشر می‌شود.

در این‌کتاب داستان‌های مرموز موساد به‌صورت مقالات کوتاه و بلند نوشته شده است. نویسنده در هر چهار جنگ اسرائیل و اعراب شرکت داشته و مدیر عامل تلویزیون دولت اسرائیل بوده است. موضوعات مقالات متعدد بدین شرح است:

حسین پادشاه اردن در سفر محرمانه به نخست وزیر اسرائیل گولدا میر گفت که مصر و سوریه در آینده نزدیک به اسرائیل حمله خواهند کرد. رئیس موساد در دفتر این سازمان در لندن با انجل که جاسوس در مصر بود تشکیل جلسه می‌دهد. این در آستانه جنگ اسرائیل با اعراب در سال ۱۹۷۳ م بود.

انجل در دفتر رئیس جمهوری مصر جاسوس اسرائیل است. بخاطر نقش مرموز انجل در جنگ ۱۹۷۳ م اسرائیل پیروز شد. اما این انجل کیست؟

داستان عاشق شدن جوانی بنام اشرف مروان با دختر جمال عبد الناصر و ازدواج این دو در سال ۱۹۶۶. رابطه داماد با پدر زن بعداً به سردی گرایید. داماد به او خیانت کرده به جاسوسی برای اسرائیل پرداخت. همین اشرف مروان با نام مستعار انجل شناخته می‌شد. بعد از مرگ ناصر او به همکار صمیمی انوار سادات تبدیل شد. واقعه‌های انفجار هواپیمای لیبی در آسمان اسرائیل و لطمه‌ها بر سازمان الفتح با خیانت این جوان بنام انجل ممکن شد.

زندگی بی بندوباری انجل نقش او در خرید و فروش اسلحه‌ها در سطح بین‌المللی و همکاری با قذافی مورد بررسی قرار گرفت. او در سال ۲۰۰۷ م کشته شد.

نقش میر امیت بعنوان رئیس موساد، جزئیات برقراری روابط با پادشاه مراکش و قتل رهبر حزب مخالف مراکش با کمک موساد، جریانات ربودن و دزدیدن جنگنده میگ ۲۱۰ از عراق در آستانه جنگ ۱۹۶۸ م بین اعراب و اسرائیل و عواقب خیانت خلبان عراقی مسیحی و روابط موساد با آقای بارزانی رهبر اقلیم کردستان عراق در این بخش انعکاس یافت.

تاریخچه بوجود آمدن موساد نقش جاسوسان گوناگون در اردن و عراق و نیز این موضوع که موساد در کنار حفظ امنیت داخلی اسرائیل نگهبان حقوق یهودیان خارج اسرائیل هم می‌باشد. جریانات نجات یک جاسوس اسرائیلی از اعدام و فرستادن او به اسرائیل در زمان حکومت عبد الکریم قاسم در عراق با شرح و تفصیل آمده.

کشته شدن بازیکنان اسرائیل در آلمان در هواپیما ربائی و نیز جزئیات کشته شدن فلسطینیان به‌دست پادشاه اردن در این بخش کتاب مورد بررسی قرار گرفته.

عملیات باصطلاح تروریستی گروه سپتامبر سیاه، عملیات موساد برای از پای در آوردن این گروه در کشور‌های اروپایی، کشته شدن یک کارمند سفارت لیبی در لندن، عملیات موساد برای کشتن بودیا و علی حسن سلامه.

فعالیت گسترده موساد در سوریه و کشته شدن جاسوس اسرائیلی.

کشته شدن یهودی‌ها در آلمان و عملیات انتقام جویی موساد از قاتلین.

جزئیات آوردن یهودی‌های اتیوپی به اسرائیل از طریق سودان و کشور‌های غربی.

جزئیات عملیات بازگرداندن یک کودک یهودی بنام یاسلی که از اسرائیل ربوده شده بود. بسط و تفصیل این عملیات دلهره آور.

همچنین، این کتاب ۶ ملحقات دارد و منابع این ملحقات ذکر نشده. البته روشن است که این بخش به‌دست نویسنده اصلی این کتاب نگارش نشده است.

ملحقات -۱: جنگ جهانی

در این مقاله روابط و همکاری یهودی‌ها با انگلیس و حمایت در جنگ مورد بررسی قرار گرفت.

ملحقات -۲ تروریسم

در این مقاله گروه‌های تروریستی صهیونیزم و عملیات آنان بر علیه مقامات انگلیس شرح داده شد.

۱. ملحقات -۳: مملکت یهودی

چگونگی بوجود آمدن کشور یهودی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ملحقات -۴: دین یهود

سرگذشت دین یهود و یهودی‌ها که در طول تاریخ آواره بودند.

ملحقات -۵: دیدگاه یهودی‌ها نسبت به پیروان ادیان دیگر

در این مقاله تصریح شد که یهودی‌ها غیر یهودی‌ها را به عنوان انسان تلقی نمی‌کنند. بلکه یک غیر یهودی بیش از یک حیوان نیست.

ملحقات -۶: رؤیای یهودی‌ها

در این بخش تصریح شده که یهودی‌ها بر کلیه وسایل اعلام جهانی و منابع اقتصادی حاکم‌اند و قصد دارند بر تمام دنیا سلطه خود را گسترده سازند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما