شناسهٔ خبر: 41191471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرملین تحریم‌های جدید انگلیس را تلافی می‌کند

سخنگوی کرملین اعلام کرد این کشور تحریم‌های جدید انگلیس علیه ۲۵ شهروند روس را تلافی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه اعلام کرد فدراسیون روسیه به تحریم‌هایی که انگلیس علیه ۲۵ شهروند روس به اتهام نقض حقوق بشر تحمیل کرده، پاسخ خواهد داد.

انگلیس برخی از مقامات روسیه را به ادعای دست داشتن در مرگ سرگئی مگنیتسکی، وکیل و بازرس یک دفتر حقوقی، تحریم کرده است.

روز گذشته سفارت روسیه در انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «طرف روس حق خود را برای اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در ارتباط با تصمیم خصمانه انگلیس محفوظ می‌داند».

انگلیس در نخستین مورد هدف قرار دادن افرادی که متهم به نقض حقوق بشر هستند (در دوران پس از خروج از اتحادیه اروپا - پسابرگزیت)، ۲۵ مقام روس از جمله الکساندر باستریکین، رئیس کمیته قدرتمند تحقیقات را که به طور مستقیم به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش می‌دهد، تحریم کرد.

مگنیتسکی، مشاور مالیاتی ویلیام براودر، سرمایه دار انگلیسی، سال ۲۰۰۹ پس از متهم کردن مقامات روس به کلاهبرداری مالیاتی ۲۳۰ میلیون دلاری، در زندان بر اثر بیماری نامعلومی جان باخت. مسکو این اتهامات را رد کرده است.

براودر در توییتر با قدردانی از دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس به علت اعلام تحریم ها، آن را یک "نقطه عطف بزرگ" خواند. انگلیس همچنین شماری از افراد از عربستان سعودی و کره شمالی را نیز تحریم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما