شناسهٔ خبر: 41191275 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پروانه ساخت در بافت فرسوده شهر تهران رایگان شد

عباس شفیعی عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده شهر تهران رایگان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شفیعی در تشریح تسهیلات درنظرگرفته شده برای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به متقاضیان ساکن کلانشهرها، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به انبوه‌سازانی که در سطح کلانشهر تهران با استفاده از فناوری‌های نوین مبادرت به ساخت و ساز کنند، تسهیلات نوسازی به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان به‌صورت ۵۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد (قرارداد عاملیت) ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد (بدون سپرده) و ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۶ درصد (خرید اوراق) توسط بانک عامل (بانک مسکن) پرداخت می‌شود.

اخبار اقتصادی- وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی نیز به روش خود مالکی در بافت ناکارآمد شهر تهران به متقاضییان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این تسهیلات به‌صورت ۵۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد (قرارداد عاملیت) ۳۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۶درصد (خرید اوراق) و ۲۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد (بدون سپزده) اختصاص یافته است.

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: دیگر انبوه‌سازان در کلانشهرها، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهر‌ها به ترتیب ۲۳۰، ۲۲۰ و ۱۸۰ میلیون تومان برای هر واحد در حال ساخت تسهیلات دریافت می‌کنند. متقاضیان خود مالکی نیز در کلانشهر ها، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر از تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی و در سایر شهر‌ها ۶۰ میلیون تومانی بهره خواهند برد.

راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت بازآفرینی شهری اظهارداشت: باز پرداخت در یک دوره ۱۰ ساله (سه سال دوره مشارکت مدنی و هفت سال دوره فروش اقساطی) خواهد بودکه قابل انتقال در زمان فروش به اشخاص می‌باشد.

وی از کاهش تعرفه‌های خدمات سازمان نظام مهندسی در بافت‌های فرسوده نیز خبر داد و با بیان اینکه نظارت بر کیفیت ساخت و ساز در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری بر عهده شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی در سراسر کشور است، بیان داشت: صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده در شهر تهران رایگان و به‌طور متوسط در سایر ۷۵ درصد تخفیف در نظرگرفته شده است.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزود: متقاضیان برای برخورداری از این تسهیلات نخست باید با مراجعه به شهرداری از قرار گرفتن ملک خود در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری اطمینان حاصل کنند؛ یعنی در این مرحله باید از شهرداری استعلام بگیرند. در مرحله دوم نیز با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران (http://facility.udrc.ir) اقدام به بارگذاری مدارک شناسایی، سند مالکیت، پروانه ساختمان، استعلام وقوع ملک در سامانه بافت ناکارآمد شهری شهرداری و … نمایند و کد رهگیری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از تایید توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بانک عامل (بانک مسکن) معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ساختمانی در بافت فرسوده، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی باید به مرحله ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند.

نظر شما