شناسهٔ خبر: 41189241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروهای امنیتی عراق ۱۰ تروریست داعش را دستگیر کردند 

بغداد - ایرنا - اداره امنیت وزارت کشور عراق امروز (سه شنبه) از دستگیری ۱۰ عنصر گروه تروریستی «داعش» در مناطق مختلف استان «صلاح الدین» در شمال بغداد، خبر داد. 

صاحب‌خبر -

این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت‌شدگان به علت عضویت در داعش طبق مقررات ماده ۴ مقابله با گروههای تروریستی تحت تعقیب دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی عراق بودند.
بیانیه افزوده است که بازداشت‌شدگان در زمان اشغال برخی مناطق استان صلاح الدین توسط گروه تروریستی داعش در چندین حمله به نیروهای امنیتی عراق مشارکت داشتند.

هسته‌های تروریستی داعش از آغاز ماه رمضان گذشته تاکنون به تحرکات خود در مقایسه با ۲ سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار افزوده‌اند.
در این مدت حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.
در مهمترین این تحرکات، داعش در هفته‌های گذشته به منطقه «مکیشیفه» و «بلد» در استان صلاح‌الدین شبیخون زد که منجر به جان باختن ۱۱ تن از  نیروی «الحشدالشعبی» و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.
در حمله دیگر این گروه تروریستی به یک پاسگاه پلیس در استان دیاله نیز پنج تن کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.
شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، با بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهای‌شان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.
در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد. 
با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.
نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده، بیش از ۷۰  عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

نظر شما