شناسهٔ خبر: 41188818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم | به‌کارگیری تکنیک «زانو روی گردن» در آمریکا سابقه داشته است

یک شبکه خبری آمریکایی با انتشار ویدئویی دیگر از خشونت پلیس آمریکا، به سابقه استفاده از تکنیک «زانو روی گردن» در ایالات متحده اشاره کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، شبکه خبری «دبلیو.اف تی‌.وی ۹» امروز (سه‌شنبه) با انتشار ویدئویی مربوط به سال گذشته، به سابقه استفاده از تکنیک «زانو روی گردن» توسط پلیس آمریکا اشاره کرد. 

وبگاه «نیوزویک» به نقل از این شبکه آمریکایی نوشت، در ژوئیه سال گذشته، دو مأمور پلیس در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا، برای دستگیری فردی به جرم نبستن کمربند از تکنیک «زانو روی گردن» استفاده کردند. 

این ویدئو که به وسیله یک دوربین بدنی ضبط شده است نشان می‌دهد که دو مأمور پلیس در تلاشند فردی را با تکنیک «زانو روی گردن» دستگیر کنند. 

این حادثه زمانی رخ داد که مأموران اداره پلیس شهر اورلاندو، برای متوقف کردن راننده‌ای در خیابان «جنوبی غربی» این شهر، سد راه او شدند. 

کمی بعد یکی از افسران پلیس برای دستگیری مردی که طبق شواهد کمربند نبسته بود، وی را تا خانه این راننده تعقیب و برای دستگیری وی تلاش کردند.   

این ویدئو در حالی امسال مورد توجه قرار گرفته که آمریکا شاهد هفته‌ها ناآرامی و اعتراض به دلیل قتل ناجوانمردانه یک سیاهپوست آمریکایی به نام جورج فلوید به دست یک مأمور پلیس سفید پوست بود. این مأمور پلیس نیز با استفاده از تکنیک «زانو روی گردن» موجب قتل جورج فلوید شد. 

انتشار ویدئویی به قتل رسیدن جورج فلوید در شبکه‌های مجازی خشم عمومی را برانگیخت و موجب شد هزاران نفر از مردم آمریکا و جهان به خیابان‌ها بریزند و به اعتراض علیه تبعیض نژادی بپردازند. 

بررسی‌های شبکه دبلیو.اف تی‌.وی ۹ رئیس‌پلیس شهر اورلاندو را مجبور به پاسخ گویی در این خصوص کرده است. 

انتهای پیام/ م

نظر شما