شناسهٔ خبر: 41188610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۶۰ تخت نقاهتگاهی در البرز آماده پذیرش بیماران کرونایی است

کرج - ایرنا - معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌ استان البرز اعلام کرد که با شروع موج دوم کرونا در کشور و استان البرز و پرشدن تخت های بیمارستانی، ۹۶۰ تخت نقاهتگاهی در این استان آماده پذیرش بیماران کرونایی است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار لطفعلی محمدی مطلق روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای شیوع کرونا و در موج اول کرونا، ۹۶۰ تخت نقاهتگاهی در سالن های ۹ دی سپاه استان و شهرداری ها  برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شد که اکنون با شروع موج دوم این بیماری، این نفاهتگاه ها در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: این تخت های نفاهتگاهی در ۱۲ سالن ۹ دی واقع در شهرستان های فردیس، کرج، نظرآباد،‌اشتهارد، هشتگرد و طالقان و سالن ورزشی شهرداری فردیس آماده شده است.

وی اظهار داشت: این نفاهتگاه ها آمادگی دارند تا به محض اعلام و درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان، پذیرش بیماران را آغاز کنند.

محمدی مطلق گفت: نیروهای خدماتی، امدادگر و مراقبین سلامت در این نفاهتگاه ها توسط سپاه آموزش و تامین شده و نیروهای تخصصی همچون پزشکان و پرستاران از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تامین می شوند.

فعالیت دوباره ۲۶۰ قرارگاه محله محور در البرز

معاون سلامت و امنیت زیستی سپاه استان البرز افزود: در موج دوم کرونا همچنین ۲۶۰ قرارگاه محله محور که از ابتدای این بیماری در استان ایجاد شده بودند دوباره فعال شدند که یکی از مهمترین اقدامات آن ها گندزدایی محل های پرخطر و پرتردد است.

وی ادامه داد: در هر کدام از این قرارگاه ها یک گروه جهادی برای گندزدایی فعال شده به طوریکه در دوران آرامش کرونا فقط اماکن نظامی گندزدایی می شد ولی اکنون اماکن پرتردد شهر مثل ایستگاه های اتوبوس، مقابل بیمارستان ها، سوپرهای بزرگ و هایپرمارکت ها و... نیز گندزدایی می شوند.

وی اظهار داشت: همچنین خواهران بسیجی آموزش دیده به کمک ۴۰۳۰ در امر پایش سلامت مردم شتافته اند.

محمدی مطلق گفت: این افراد در حدود ۹۰ مرکز بهداشت و سلامت استان حضور می بابند.

آغاز به کار دوباره کارگاه های تولید ماسک جهادی

معاون سلامت و امنیت زیستی سپاه استان البرز اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات با شروع موج دوم کرونا آغاز به کار مجدد کارگاه های تولید ماسک توسط جهادگران استان می باشد.

وی افزود: در موج اول کرونا حدود ۱۰۰ کارگاه کوچک جهادی تولید ماسک فعال بودند که دوباره مجوز سه ماهه فعالیت این کارگاه ها را از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گرفتیم.

محمدی مطلق اظهار داشت: علاوه بر فعالیت این کارگاه ها در نظر داریم تا تولید ماسک را به درون خانه ها نیز ببریم تا ماسک مورد نیاز برای گروه های جهادی و مناطق حاشیه ای و کم برخوردار استان تامین شود.

نظر شما