شناسهٔ خبر: 41188517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تایید ۷.۵ میلیارد دلار فروش تسلیحات خارجی آمریکا در یک روز

سپیده هاشمی

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، ۷.۵ میلیارد دلار فروش نظامی خارجی بالقوه به پنج دولت مختلف تایید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیفنس نیوز، این فروش‌های بالقوه که در وب‌سایت آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا اعلام شد، شامل هلی‌کوپترهای یواچ-۶۰ام بلک هاوک به لیتوانی، هواپیمای ئی-۲دی هاوکی به فرانسه، هواپیمای ام‌وی-۲۲ اوسپری به اندونزی، نفربر زره‌پوش استریکر به آرژانتین و سوخت جنگنده به تل‌آویو است.

این اطلاعیه آژانس همکاری امنیت دفاعی بدان معناست که وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته تا این درخواست‌ها را با استانداردهای خود تطابق دهد اما این بدان معنا نیست که این فروش‌ها قطعا در قالب اعلام شده‌شان صورت خواهند گرفت. هنگامی که کنگره این فروش‌ها را تایید کند، مشتری خارجی مذاکره درباره هزینه و تعداد این تجهیزات را آغاز می‌کند که هر دو موضوع ممکن است در جریان مذاکرات نهایی تغییر کنند.

بر اساس این اطلاعیه، تل‌آویو بزرگترین مشتری این فروش خارجی با فاکتوری برابر با سه میلیارد دلار است. درخواست رژیم صهیونیستی شامل سوخت جت جی‌پی-۸ ، سوخت دیزل و بنزین بدون سرب است. فروشندگان از طریق یک مزایده رقابتی انتخاب خواهد شد. اسرائیل جنگنده اف-۳۵آی ساخت آمریکا را در بین دیگر تجهیزات هوایی به پرواز در می‌آورد.

درخواست فرانسه برای خرید سه فروند هواپیمای ئی-۲دی هاوکی به ارزش دو میلیارد دلار برآورد شده است. این هواپیما قرار است جایگزین یگان ئی-۲سی هاوکی شود. علاوه بر این هواپیما، فرانسه خواستار خرید ۱۰ موتور T-۵۶-۴۲۷A، سه تجهیزات رادار AN/APY-۹، چهار سیستم اندازه‌گیری پشتیبانی الکترونیکی AN/ALQ-۲۱۷ و یک سیستم برنامه‌ریزی مأموریت مشترک در بین دیگر تجهیزات است.

درخواست اندونزی برای خرید هشت فروند هواپیمای ام‌وی-۲۲ اوسپری و دیگر تجهیزات نظامی به ارزش دو میلیارد دلار برآورد می‌شود.

این فروش بالقوه در شرایطی اعلام می‌شود که آمریکا درصدد تقویت حضور و ظرفیت‌هایش در اقیانوس آرام به منظور محدود کردن منافع چین در این منطقه است.

در این اطلاعیه آمده است: این فروش پیشنهاد شده از اهداف سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی آمریکا با ارتقا امنیت یکی از شرکای منطقه‌ای مهم حمایت خواهد کرد که نیرویی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام محسوب می‌شود. برای منافع ملی آمریکا مهم و حیاتی است که به اندونزی در توسعه و حفظ یک ظرفیت دفاع شخصی موثر و قوی کمک کند.

درخواست خرید لیتوانی برای تهیه شش فروند هلی‌کوپترهای یواچ-۶۰ام بلک هاوک و دیگر تجهیزات به ارزش ۳۸۰ میلیون دلار است.

در این اطلاعیه آمده است: این فروش پیشنهاد شده به طرز چشمگیری ظرفیت لیتوانی را برای تقویت نیروها، امنیت مرزی، مبارزه با تروریسم، تخلیه پزشکی، امداد و نجات و حمایت جنگی در تمامی شرایط جوی بالا خواهد برد. هواپیماهای بلک هاوک جایگزین یگان میگ ۸ ساختر شوروی لیتوانی خواهد شد.

آرژانتین به دنبال خرید ۲۷ فروند نفربر زره‌پوش استریکر و دیگر تجهیزات به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار است. در این اطلاعیه آمده است: این فروش پیشنهاد شده ظرفیت آرژانتین را برای رویارویی با تهدیدات کنونی و آتی با افزایش توانایی‌های عملیاتی‌اش ارتقا خواهد داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما