شناسهٔ خبر: 41188504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعتراض به سهل‌انگاری پلیس در روز کشتار مسلمانان در «کرایست‌چرچ»

بنا بر اعلام شورای اسلامی زنان نیوزلند، پلیس این کشور قبل از حادثه کشتار نمازگزاران در مسجد کرایست‌چرچ درباره تهدید حمله به این مسجد هشدارهایی دریافت کرده بود اما اقدام پیشگیرانه‌ای نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از  سوئیس اینفو، شورای اسلامی زنان نیوزلند اعلام كرد كه به پلیس و سرویس‌های امنیتی هشدار داده بود كه مكرراً تهدیدهایی از سوی برتری‌گرایان سفیدپوست مبنی بر آتش‌زدن قرآن در خارج از مسجدی در شهر همیلتون به تاریخ 15 مارس 2019(24 اسفند 1397) ـ  مصادف با روز حمله به مسجد شهر کرایست‌چرچ ـ‌ دریافت کرده بود.

این گروه در اعلامیه 130 صفحه‌ای خود گفت: پلیس اطلاعات کافی برای اتخاذ تدبیر و راهکاری هماهنگ داشته اگر چنین راهبردی وجود داشت، این پیام به تمام مساجد کشور داده می‌شد كه جمعه 15 مارس 2019 ممکن است تهدیدی در کار باشد و همه مساجد می‌توانستند اقدامات امنیتی بیشتری را در دستور کار قرار دهند.

برنتون ترنت(Brenton Tarrant) در این روز با سلاح نیمه‌اتوماتیک به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ حمله و این حادثه تروریستی را از طریق فیس‌بوک به طور زنده پخش کرد. این کشتار، بزرگترین حادثه از این دست در تاریخ نیوزیلند بوده است.

شورای اسلامی زنان اعلام کرده كه پلیس، نیروهای امنیتی و نمایندگان دولت فقط بر مبارزه با تروریسم افراط‌گرایان مسلمان متمرکز شده‌اند و جامعه را در معرض افزایش اقدامات راست‌‌گرایان افراطی قرار می‌دهند.

ترنت به جرم خود اعتراف کرده و قرار است در 24 آگوست (3 شهریور) محاکمه شود.

انتهای پیام

نظر شما