شناسهٔ خبر: 41188387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه خرم آباد: بخشی از مشکلات عدیده لرستان به عدم توازن در توسعه برمی‌گردد

گروه استانها- نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:امروز از جهت نرخ تورم، بیکاری و عدم رونق مطلوب کسب و کار استان لرستان در رنج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان تبلیغات اسلامی لرستان که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد با اشاره به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا  در استان و لزوم رعایت  دستور العمل‌های ستاد ملی و استانی  مقابله با کرونا اظهار داشت: جهت قطع  زنجیره ویروس منحوس کرونا باید از شرکت در اجتماعات خودداری کنیم و از آنجا که نمی‌شود  فعالیت‌های اقتصادی کشور تعطیل شود باید  امور زندگی خود را به سبکی تببین کنیم که منجر به گسترش  زنجیره ویروس کرونا نشود.

وی افزود: با گذشت شش ماه از شیوع  ویروس کرونا با استفاده از تجربه‌هایی که داریم می‌توانیم فعالیت‌های ضروری، اقتصادی و فرهنگی را به گونه‌ای ادامه دهیم که زنجیره این ویروس منحوس قطع شود. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به پیشینه تبلیغ و تبلیغات عنوان کرد: تبلیغ و تبلیغات از تاریخ حیات بشر جدا نشدنی و امری بدیهی است، هرکسی علاقه‌مند است افکار و عقاید خودش را به دیگران منتقل کند، تبلیغات در تمام ادیان و مذاهب وجود داشته است و حضرت علی (ع) در این رابطه می‌فرمایند خداوند وقتی بنی آدم را برگزید  پیامبرانی را برگزید و از آن پیامبران در مورد وحی و رسالتی که بر عهده دارند پیمان گرفت و وقتی مردم از حق و حقیقت فاصله گرفتند خداوند پیامبران را ارسال کرد تا فطرت گرایش به خداوند را در انسان‌ها بیدار و حجت را بر انسان‌ها تمام کنند. 

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت وجود نهادهایی که افکار و آرمان‌های فکری و دینی نظام نوپای جمهوری اسلامی را در جامعه تبلیغ کنند تشخیص داده شد که این نهادها با هوشمندی امام  راحل شکل گرفت که یکی از این نهاد فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی  بود که طی این 40 سال دچار تحولاتی شده و روبه رشد حرکت کرده است. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: سیاست گذاری، پشتیبانی، نظارت بر تبلیغات دینی، زمینه سازی برای  تربیت گروه‌های جهادی، جوانان انقلابی، تشکل‌های دینی و مذهبی و همچنین سازمان‌دهی و اعزام‌مبلغ به سراسر کشور به ویژه مناطق محروم از جمله مهمترین ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است. 

وی تصریح کرد: آنچه بین اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات است جنبه تبلیغ فرهنگ دینی است البته مقام معظم رهبری  در کنار این دو مجموعه  از حوزه هنری نیز نام برده و دریک تعبیرمی‌فرمایند حوزه هنری باید حزب الهی باقی بماند و با برنامه‌های دینی و فرهنگی که دارد مباحث دینی و فرهنگی را در بدنه هنر رسوخ دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان برنامه‌ریزی و آینده نگری را  دو عنصر مهم در موفقیت هر تشکیلاتی به ویژه  سازمان تبلیغات اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه بدانیم‌ نیازهای آینده ما چه چیزی است، دشمن برای آینده ما چه تدارکاتی دیده است می‌توانیم از قبل این محورها را  شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم، در هر حال قرآن، اسلام درخشان و فرهنگ متعالی دینی در نزد ما بالاترین جایگاه را دارد بر همین اساس  وظیفه سازمان تبلیغات معرفی قرآن، اسلام درخشان  و فرهنگ متعالی دینی است. 

 وی اظهار داشت:در حقیقت ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی ماموریت شهدای انقلاب اسلامی است، ده‌ها هزار شهیدی که برای اعتلای قرآن، فرهنگ و معارف دینی به درجه رفیع شهادت نائل شدند ادامه این راه ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه استان  لرستان همواره  پادگان نظام جمهوری اسلامی بوده است افزود: استان لرستان پس از انقلاب اسلامی در جایگاهی بوده است که هم خودش از امنیت برخوردار بوده و هم در ایجاد امنیت در سراسر کشور نقش تاثیر گذاری داشته است که در این رابطه مقام معظم رهبری می‌فرمایند استان لرستان مرکز تدین و انقلابیگری است ولی باید بگوییم امروز این مرکز تدین و انقلابیگری با مشکلات عدیده‌ای مواجهه است که بخشی از آن به عدم توازن در توسعه برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در مقطعی از زمان که قضیه جنگ اتفاق افتاد استان لرستان از آسیب‌های این جنگ در امان نبود بنابراین سازندگی به سمت استان‌های مرکز که به دور از مسئله جنگ بودند رفت و وقتی بحث سازندگی پیش آمد گفتند سازندگی را به سمت استان‌های مرزی ببریم این نگاهها سبب شده امروز از جهت نرخ تورم، بیکاری و عدم رونق مطلوب کسب و کار استان لرستان در رنج است.

وی بیان کرد: خوشبختانه مجموعه مدیران استان همگی در حال تلاش هستند و شاهد وحدت، وفاق و همدلی  بین کارگزاران و مردم هستیم و امروز تنها یک صدا پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، همت و کار مضاعف همراه با علم، تدبیر و شتاب برای حل مشکلات اساسی استان شنیده می‌شود  و خبری از تفرقه و اختلاف نیست.

انتهای پیام/645/ع

نظر شما