شناسهٔ خبر: 41188007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار لرستان:

ماسک ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می گیرد

خادمی با تاکید بر ضرورت استفاده مردم از ماسک، گفت: تولید و توزیع ماسک ارزان قیمت در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

« سید موسی خادمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: مشارکت و همراهی مردم برای کنترل و مهار ویروس کرونا ضروری است.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه در پی مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری شده است، گفت: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی بستر کنترل و مهار ویروس کرونا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تلاش می شود با تقویت تولید ماسک با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، افزوود: پیگیر افزایش تولید و کاهش قیمت ماسک برای توزیع در استان هستیم.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در همه اماکن سرپوشیده از جمله پاساژها، مراکز خرید، فضاهای عمومی، ادارات و سایر مراکز خدمت رسان اجیاری است، گفت: بهترین توصیه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک است و یکی از اقداماتی که برای ترویج این کالا انجام گرفته، تلاش برای افزایش تولید و کاهش قیمت آن است.

 

خادمی با اشاره به اهمیت تولید و توزیع ماسک ارزان قیمت، اظهار داشت: ظرفیت تولید ماسک استان در حال حاضر روزانه ۱۵۰ هزار عدد است که تا رقم ۲۵۰ هزار عدد در روز قابل افزایش است.

 

وی در خصوص قیمت ماسک ادامه داد: در هفته‌های گذشته قیمت این کالا دو هزار تومان بود و با پیگیری های انجام گرفته قیمت آن به ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت که به دنبال کاهش بیشتر قیمت آن و افزایش تولید هستیم .

 

خادمی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید ماسک محدودیت هایی در حوزه تهیه مواد اولیه ماسک به این دلیل که فقط یک کارخانه در کشور این محصول را تولید می کند، وجود دارد.

 

استاندار لرستان افزود: سهمیه لرستان از مواد اولیه تولید ماسک، کسب شده و ظرفیت تهیه یک میلیون عدد از این کالا وجود دارد که با پیگیری های به عمل آمده به دنبال کسب مقدار بیشتری از این مواد برای تولید ماسک در استان هستیم

پایان پیام/599

نظر شما