شناسهٔ خبر: 41187277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تورق تاریخ|

۱۷ تیر؛ سالروز وفات آیت‌اللَّه ربانی املشی عضو فقهای شورای نگهبان

خبرگزاری میزان- آیت‌اللَّه شیخ محمدمهدی ربانی املشی با انجام سفر‌های مختلف، به سخنرانی‌های تندی علیه رژیم می‌پرداخت و در این راه متحمل شش سال زندان و شکنجه و ۶ سال تبعید شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - آیت‌اللَّه شیخ محمدمهدی ربانی املشی در سال ۱۳۱۳ شمسی (نیمه شعبان ۱۳۵۳ ق) در خانواده روحانی در قم متولد شد. وی در خدمت پدرش مراتب علمی را آغاز و پس از طی مراحل مقدماتی و سطح علوم حوزوی، از محضر بزرگانی، چون آیت‌اللَّه بروجردی و امام خمینی (ره) استفاده کرد. آیت‌اللَّه ربانی از ۱۷ سالگی در مسیر امور سیاسی قرار گرفت و در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ فعالانه در خدمت نهضت اسلامی بود.

وی با انجام سفر‌های مختلف، به سخنرانی‌های تندی علیه رژیم می‌پرداخت و در این راه متحمل شش سال زندان و شکنجه و شش سال تبعید شد. آیت‌اللَّه ربانی املشی یکی از اعضای فعال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شمار می‌رفت و پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌های مختلفی را عهده‌دار بود که عضویت در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، دادستانی کل کشور، عضویت شورای‌عالی قضایی، عضویت در شورای نگهبان و نمایندگی مجلس خبرگان از آن جمله هستند.
سرانجام این عالم ربانی و مجاهد نستوه، پس از سال‌ها فعالیت و مبارزه خالصانه در راه اسلام، در بامداد هفدهم تیرماه ۱۳۶۴ ش در اثر بیماری و عارضه قلبی در ۵۱ سالگی به لقاءالله پیوست و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
 
*برگرفته از سالنمای انقلاب اسلامی
 
انتهای پیام/

نظر شما