شناسهٔ خبر: 41185843 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

علی نژاد:

هیات مدیره پرسپولیس تکمیل می‌شود/موازیکاری در رفع تعلیق جودو نیست

معاون وزیر ورزش و جوانان موازی کاری در رفع تعلیق فدراسیون جودو را رد کرد و گفت: محمد درخشان چیزی در این خصوص به من نگفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علی نژاد در پایان مجمع عمومی فدراسیون جودو که امروز سه شنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات مختلف پاسخ داد.

علی نژاد گفت: در جلسه مجمع عملکرد فدراسیون جودو در سال ۹۸ پرداختیم. یکسری آیین نامه ها هم به تصویب رسید و چند تجلیل هم داشتیم. مجمع خوبی برگزار شد. با شرایط خاصی که برای جودو ایران در سال ۹۸ رخ داد، اهتمام فدراسیون جودو به ساختن نسل جدید می تواند خوب باشد. جمعیت جودوکار ایران در سال ۹۸ افزایش چشمگیری داشت.

معاون وزیر ورزش درباره موازی کاری ها برای رفع تعلیق جودو که مشکل را پیچیده کرده است، تاکید کرد: مطالعات و اطلاعات شما کافی نیست. وزارت ورزش، فدراسیون و کمیته المپیک در کنار هم حرکت کرده اند. حتی قبل از تعلیق رسمی، مذاکراتی انجام شده بود. یک مقدار نگرانی ها کاهش یافته بود. اتفاقاتی که در آلمان توسط ملایی رقم خورد، جودو را تعلیق کرد. با تصمیم هماهنگ تصمیم به شکایت به دادگاه حکمیت ورزش گرفتیم. موازی کاری صورت نگرفته و تضادی هم رخ نداده است.

وی درباره اینکه محمد درخشان که در فدراسیون جهانی مسئولیت دارد، ادعای موازی کاری را مطرح کرده بود، یادآور شد: درخشان این موضع را به من نگفته و نمی دانم مستندات شما چیست. این حرف درستی نیست. ایشان در کمیته های فدراسیون جهانی مسئولیت دارد و در فرایند اقداماتی که صورت می گیرد، دخیل است و یکی از پایه های کار است.

علی نژاد درباره محکومیت پرسپولیس برای پرداخت۸۰۰ هزار دلار به کالدرون و دستیارانش گفت: این جریمه نیست؛ حقوقی است که کالدرون دریافت نکرده بود. فیفا رای داده است که باید این حقوق پرداخت شود. طلب آنها به تایید فیفا رسیده است.

وی در خصوص بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: مراحل دارد به خوبی طی می شود. حداقل هفته ای یک بار با حضور وزیر ورزش جلسه داریم. اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است. امیدواریم این مسیر به گونه ای پیش برود که کار انجام شود. از هفته گذشته در تلاش هستیم دو فضای ورزشی برای استقلال و دو فضا برای پرسپولیس در نظر گرفته شود تا افزایش سرمایه داشته باشند.

معاون وزیر ورزش درباره ممنوعیت استفاده از بازیکن خارجی برای سایر تیم ها تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش هستند و برای این دو باشگاه تصمیم گرفتیم. با این تصمیم به مربیان و بازیکنان ایرانی فرصت رشد داده می شود. نمی توانیم درباره دیگر باشگاه ها چنین تصمیمی بگیریم.

علی نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر روند استخدام ورزشکاران و قهرمانان گفت: استخدام ورزشکاران در حال اجرا است. دولت مصوبه ای دارد که بر اساس آن کار پیش می رود.

وی درباره زمان تکمیل و تقویت هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، یادآور شد: هیات مدیره استقلال چندی پیش تکمیل شد. هیات مدیره پرسپولیس هم به زودی تکمیل می شود.

نظر شما