شناسهٔ خبر: 41184579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۸۰ هنرمند گنبدی از پرداخت حق بیمه معاف شدند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس گفت: ۱۸۰ هنرمند این شهرستان با توجه به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده برای آنان در شرایط کرونایی با حمایت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت حق بیمه در سه‌ماهه نخست امسال معاف شدند.

صاحب‌خبر -

رضا شجاعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ از حدود ۵۰۰ هنرمند فعال رشته‌های فرهنگی، هنری، ادبی و قرآنی این شهرستان، افزون بر نیمی از آنان کارمند ادارات و نهادها هستند و نیازی به عضویت در صندوق اعتباری هنر برای بیمه شدن ندارند.

وی از بیان آمار خسارت آموزشگاه‌ها و موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی گنبدکاووس ناشی از تعطیلی چند ماهه خودداری کرد اما گفت که بیشترین خسارت از شیوع کرونا به بخش فرهنگ و هنر به سبب تعطیلی کنسرت‌های موسیقی، اجراهای نمایشی و جشنواره‌های فرهنگی، مربوط به هنرمندان عرصه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی وارد شد. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس افزود: ۳۰ آموزشگاه آزاد فرهنگی و هنری و پنج موسسه قرآنی در این شهرستان فعال هستند که لیست آنها برای جبران خسارت به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت که از اقوام مختلف ایران زمین هستند، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

از ابتدای اسفند پارسال تاکنون حدود ۴۳ هزار نفر با ظن ابتلا به کرونا به واحدهای درمانی گلستان مراجعه کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز دوشنبه گفت که تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

نظر شما