شناسهٔ خبر: 41184436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرهنگ صحیح رانندگی، بهترین راه پیشگیری از تصادفات است

رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: فرهنگ صحیح رانندگی، بهترین راه پیشگیری از تصادفات است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی، رئیس پلیس راهور استان زنجان افزایش نقش و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی و به ویژه در حوزه فرهنگ ترافیک موجب شده است که پلیس برای برقراری مطلوب نظم و امنیت، توجه خود را بیش از پیش به حوزه پیشگیری اجتماعی معطوف نماید و در این حوزه نیز برنامه ریزی داشته باشد.

او با تقدیر از تعامل خوب دستگاه قضا با پلیس راهور در برخورد با تخلفات رانندگی گفت: بخش زیادی از تلفات و خسارات جانی در تصادف‌های رانندگی موتور سیکلت سواران، ورود ضربه به سر و گردن آنان است که استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از این حوادث تلخ جلوگیری کند.

رئیس پلیس راهور استان با توصیه به استفاده عابران پیاده از پل عابر پیاده، افزود: بیشترین تصادفات درون شهری استان مربوط به عابران پیاده است که باید عابران به این نکته بیشتر توجه کنند.

سرهنگ شیرمحمدی با تاکید بر برخورد جدی پلیس با رانندگان متخلفی که با حرکات نمایشی موجب سلب آرامش شهروندان می‌شود، گفت: برخورد بدون اغماض با تخلفات رانندگی خصوصا تخلفات حادثه ساز در طرح تابستانی در دستور کار پلیس راهور و راه استان قرار دارد و در مواردی مانند انجام دو تخلف همزمان، بدون هیچ گذشتی خودرو‌های متخلف توقیف خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: از رسانه، مردم و سایر دستگاه‌های مسئول انتظار داریم همواره با خادمان خود در مجموعه پلیس راهور همکاری داشته و یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر به جامعه باشند.

سرهنگ شیرمحمدی ادامه داد: اعمال قانونی یکی از مهم‌ترین ابزار‌های مبارزه با تخلفات رانندگی بوده ولی نکته حائز اهمیت آن است که جریمه و مجازات صرفا درمانی موقتی بوده و تاثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن ندارد.

رئیس پلیس راهور استان بر ضرورت عزم جمعی در ارتقاء امنیت ترافیکی تاکید کرد و گفت: برای بهبود وضع مطلوب فرهنگ سازی بهترین راه کار و یکی از راه‌های فرهنگ سازی آموزش است.
 
انتهای پیام/ن

نظر شما