شناسهٔ خبر: 41183573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زور پاشازاده و میثاقیان به هم نرسید، شکست داماش در اهواز با یک لشگر غایب

رشت - ایرنا -بازی تیم های سپیدرود و ملوان از سری مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور مساوی شد و تیم داماش نیز با ۹ غایب در اهواز مغلوب استقلال خوزستان شد.

صاحب‌خبر -

بازی های هفته بیست و هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور دوشنبه شب برگزار شد که در حساس ترین دیدار این هفته، تیم های سپیدرود و ملوان بندرانزلی در رشت رو در روی هم قرار گرفتند.

این دیدار که یکی از دربی های گیلان در لیگ دسته اول محسوب می شود و به الگیلانو معروف است در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت تا هر کدام از دو تیم یک امتیاز از این بازی را کسب کنند.

در این مسابقه حساس، دو تیم با سرمربیان جدید خود رو در روی هم قرار گرفتند که البته مهدی پاشازاده سرمربی جدید تیم سپیدرود فقط دو روز از حضورش در این تیم می گذشت که در دربی گیلان حضور یافت.

اما اکبر میثاقیان سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی پیش از برگزاری دربی با تیم ملوان مقابل بادران قرار گرفت و به یک پیروزی خانگی نیز دست یافت و در دومین حضورش به عنوان سرمربی ملوان در دربی گیلان حضور یافت.

این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت تا زور پاشازاده و میثاقیان به هم نرسد و دو تیم فقط یک امتیاز از این دیدار را کسب کنند که به طور حتم کسب این نتیجه مساوی برای هیچ کدام ازدو تیم ارزشمند نبود.

البته تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به دلیل اینکه در یک بازی خارج از خانه به میدان می رفت و در بازی آتی خود باید در دیدار خانگی به مصاف حریفش برود، این یک امتیاز نیز می تواند تاحدی برای این تیم رضایت بخش باشد اما ملوانان نیز در جدول رده بندی شرایط مساعدی ندارند واگر خواهان حفظ سهمیه خود در این لیگ هستند باید به طور حتم در بازی های خانگی با پیروزی زمین بازی را ترک کنند.

این در حالی است که شرایط سپیدرودی ها متفاوت و سخت تر از ملوان است و این تیم نیاز مبرم به کسب سه امتیاز بازی دربی گیلان را داشت تا در جدول رده بندی بالاتر از ملوانان قرار گیرد.

اما نتیجه مساوی باعث شد تا این تیم فقط یک امتیاز از این دیدار خانگی تصاحب کند و با وجود اینکه سپیدرودی ها در بازی بعدی خود باید در یک دیدار سخت خارج از خانه به میدان بروند، این امر شرایط این تیم را بیش از پیش مشکل خواهد کرد.

سپیدرودی ها هم اینک شرایط نامناسبی درجدول رده بندی دارند و یکی از گزینه های سقوط محسوب می شوند اما با توجه به تغییر در کادرفنی این تیم و نمایش قابل قبول بازیکنان سپیدرود در دربی گیلان، هواداران این تیم امید دارند که این تغییر شوک مثبتی به سپیدرود وارد کند و تیم در بازی های آینده نیز با قدرت بیشتری رو در روی حریفان خود قرار گیرد.

به هرحال دربی گیلان و بازی تیم های سپیدرود وملوان بندرانزلی در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک در ورزشگاه خالی از تماشاگر سردارجنگل رشت به پایان رسید تا تیم سپیدرود که میزبان این دیدار بود بیش از تیم ملوان بابت کسب این نتیجه مساوی متضرر شود.

البته کادرفنی و بازیکنان سپیدرود رشت نسبت به گل تیم فوتبال ملوان اعتراض شدیدی داشتند و معتقد بودند که بازیکن ملوان با دست توپ را کنترل کرده که این صحنه از چشم داور دور ماند.

با توجه به شرایط موجود و وضعیت تیم ها در جدول رده بندی، هر دو تیم پرطرفدار سپیدرود و ملوان باید در بازی های باقی مانده بیش از پیش تلاش کرده و حداقل در بازی های خانگی خود به پیروزی برسند تا سهمیه آنان در لیگ دسته اول حفظ شود.

شکست داماش با یک لشگر غایب برابر استقلال خوزستان

اما تیم فوتبال داماش گیلانیان دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور در هفته بیست و هشتم این مسابقات دوشنبه شب در اهواز به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت و در نهایت با یک گل مغلوب حریفش شد.

یکی از نکات عجیب و جالب توجه این دیدار، غیبت ۹ بازیکن تیم فوتبال داماش گیلانیان در این دیدار بود و به قول معروف تیم داماش با یک لشگرغایب رو در روی تیم استقلال خوزستان قرار گرفت که در نهایت نیزدر گرمای اهواز با یک گل مغلوب حریف خود شد.

محمد رستمی، میلاد پورمحسن، سعید باقرپسند، محمدرضا مهدوی، میثم میرپسندیده، علیرضا توکلی، سیدکاظم رحمانی، علی حقدوست و سیدسجاد موسوی غایبان داماش در این بازی بودند که به دلیل مصدومیت،  محرومیت و همچنین تعدادی نیز به دلیل وجود مشکلات مالی تیم خود را در دیدار برابر استقلال خوزستان همراهی نکردند.

با این وجود داماشی ها تا حدی خوب ظاهر شده و حتی در دقیقه ۸۰ این دیدار می توانستند نتیجه بازی را به تساوی بکشانند اما ضربه بازیکن داماش به دیرک دروازه تیم استقلال خوزستان اصابت کرد تا داماشی ها با تحمل شکست در این بازی با دست خالی اهواز را ترک کنند.

گرچه هم اینک تیم داماش چند پله بالاتر از دو نماینده دیگر گیلان در جدول رده بندی قرار دارد اما این تیم نیز به دلیل مشکلات مالی شدید وضعیت نامناسبی دارد و در چند دیدار اخیر خود متحمل شکست شده که این امر وضعیت این تیم پرطرفدار رشتی را تا حدی سخت و مشکل کرده و اگر روند کنونی ناکامی های داماش ادامه یابد، این تیم نیز یکی از گزینه های جدی سقوط از لیگ دسته اول بشمار می رود.

تا پایان هفته بیست و هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم، داماش با کسب ۳۲ امتیاز در مکان سیزدهم، ملوان بندرانزلی با کسب ۲۸ امتیاز در مکان پانزدهم و سپیدرود رشت با کسب ۲۷ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.

نظر شما