شناسهٔ خبر: 41183073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه فقره احتکار خودرو در استان سمنان کشف شد

سمنان- ایرنا- معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سه مورد احتکار خودرو در این استان طی بازرسی‌ها کشف و برای آنها تشکیل پرونده شد.

صاحب‌خبر -

مهدی یحیایی روز سه شنبه به رسانه اعلام کرد: به منظور ساماندهی موضوعات مرتبط با خودرو در بازار و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و کاهش التهاب بازار و جلوگیری از انبار خودروهای خریداری شده در استان ، بازرسی از انبارها و پارکینگ های عمومی و مجتمع های تجاری و نمایشگاه‌داران و نمایندگی های فروش خودرو استان صورت گرفت که به تشکیل سه فقره پرونده احتکار خودرو منجر شد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار خودرو در حدود ۵۰ مورد بازرسی طی گشت های مشترک توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی استان سمنان انجام شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: در این بازرسی ها هشدارهای لازم مبنی بر خودداری از اختصاص هرگونه فضا برای احتکار و انبار خودرو به واحدهای مورد نظر ارایه شد و طی این بازرسی ها تعداد ۲۲ خودرو کشف و تشکیل پرونده شد.

وی گفت: پرونده های متخلفان جهت بررسی و صدور رای به مراجع زیربط ارجاع شده است.

یحیایی تاکید کرد: لازم است نمایندگی ها و بنگاه های فروش خودرو و مسئولان پارکینگ های عمومی و تجاری از پذیرش خودروهای بدون پلاک در پارکینگ ها و انبارها خودداری کنند زیرا در صورت وجود و مشاهده خودروهای فاقد پلاک به عنوان انبار و احتکار تلقی می شود و به عنوان معاونت و شراکت در تخلف به مراجع تعزیری معرفی خواهند شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان  یادآور شد: مردم در صورت مشاهده انبار خودروی صفر کیلومتر و بدون پلاک در پارکینگ ها و حاشیه شهر مراتب را با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در میان بگذارند.

نظر شما