شناسهٔ خبر: 41183072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سخنگوی نجباء:

مانور آمریکا در بغداد توهین مستقیم به دولت و پارلمان بود

سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی عراق(نجباء) در واکنش به آزمایش سامانه پدافند هوایی آمریکا در بغداد با بیان اینکه صبر مقاومت رو به پایان است، تأکید کرد: این اقدام در واقع اهانتی مستقیم به همه صاحب‌منصبان دولتی و حاکمیتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، «نصر الشمَّری»، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجباء، در پیامی توئیتری با اشاره به مانور نظامی آمریکا و آزمایش سامانه پدافند هوایی اشغالگران در سفارت ایالات متحده در بغداد و منطقه سبز، نوشت: پس از فروکش کردن محکومیت‌ها و واکنش‌های متقابل از پارلمان و دولت عراق می‌پرسیم چگونه یک دولت می‌تواند کم‌ترین حد از احترام به حاکمیت ملی را احساس کند؟!
 
الشمری افزوده است: چنین دولتی در برابر ملت خود و دیگر ملت‌ها چه موضع و جایگاهی دارد وقتی سفارت یک کشور خارجی در قلب بغداد و جلوی چشم و گوش همه دنیا مانور نظامی برگزار می‌کند؟!
 
وی همچنین خطاب به پارلمان و دولت این پرسش را مطرح کرده است: آیا این موضوع شما را به جنبش وانمی‌دارد و احساسات ملی شما را برنمی‌انگیزد؟ این اقدام را نمی‌توان نقض ـ بلکه گستاخی ـ به همه عُرف‌های دیپلماتیک و سیاسی برشمرد؟ مگر نه آنکه این موضوع موجب خواهد شد که هرکسی به خود اجازه دهد کشور ما را بی‌اعتبار بشمرد و آن را به طعمه‌ای برای دیگر طمع‌ورزان تبدیل شویم؟
 
سخنگوی نجباء با اشاره به اینکه این مانور نظامی احساسات عراقی‌ها را تحریک کرد، نوشته است: این اقدام در واقع اهانتی مستقیم و آشکار به همه مسئولان و صاحب‌منصبان دولتی و حاکمیتی است و اهمال و اغفال در برابر رفتارهای وقیحانه آمریکا، کشور را به پرتگاهی خطرناک سوق می‌دهد.
 
الشمری در پایان صبر وطن‌دوستان، نیروهای مقاومت و عراقی‌های آزاده را رو به پایان توصیف و تصریح کرده است: رویکرد شما، که مطلقاً هیچ عذر و بهانه‌ای ندارد، موجب می‌شود که آخرین ریسمان‌های ناپایدار با شما را قطع کنیم.
انتهای پیام

نظر شما