شناسهٔ خبر: 41179820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان: دلیل ۳۰ درصد تصادفات درون شهری استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است

گروه استان‌ها- رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان گفت: دلیل حدود ۳۰ درصد تصادفات درون شهری استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مسعود محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه پلیس طرح‌های ویژه‌ای برای پیشگیری و برخورد از جرائم راهنمایی و رانندگی در استان کرمان اجرا کرده اظهار داشت: در حال حاضر طرح انضباط ترافیکی در سطح شهر کرمان در حال اجرا است و یکی از تخلفاتی که به طور جدی با آن برخورد می‌شود استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین علل تصادفات عدم توجه راننده وسیله نقلیه به جلو محسوب می‌شود که فاکتورها‌ی متعددی باعث حواس پرتی و کاهش تمرکز رانندگان حین رانندگی می‌شود افزود: یکی از دلایل عمده تصادفات استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان بیان کرد: برابر قانون نیز استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی تخلف راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شود و با متخلف باید طبق قوانین برخورد شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه در تصادفات درون شهری و در برخورد با عابرین پیاده بیشترین دلیل تصادف استفاده از تلفن همراه توسط رانندگان است عنوان کرد: حدود 30 درصد از تصادفات به‌دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است چرا که راننده تمرکز و توجه به جلو را از دست می‌دهد.

محسنی با بیان اینکه مبلغ جریمه‌ای که در قانون برای این تخلف در نظر گرفته شده است یک میلیون و 200 هزار ریال است افزود: این مبلغ جریمه برای رانندگانی که در سرعت بالا و غیرمجاز در حرکت هستند اضافه می‌شود و نمره منفی هم به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه این نمره منفی برای خودروهای عمومی 5 نمره منفی و برای وسایل نقلیه شخصی 3 نمره است گفت: رانندگان توجه داشته باشند برخی خسارات ناشی از تصادف قابل جبران نیست و ممکن است جان افراد از دست برود.

انتهای پیام/511/ح

برچسب‌ها:

نظر شما