شناسهٔ خبر: 41179728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرداری ها نظارت بر ورودی پارک‌ها داشته باشند

مدیر گروه کنترل بر بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:اگر در شهرستان متوسط بستری روزانه به اندازه هر صد هزار نفر جمعیت سه نفر و بالاتر باشد یعنی وضعیت شهر قرمز است و تمامی شهرستان‌ها به جز دو شهر در وضعیت قرمز هستند.

صاحب‌خبر -

سارا شاه آبادی مدیر گروه کنترل بر بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: با توجه به اینکه  استان در وضعیت قرمز قرار داریم  ۴۲۰  نفر در بیمارستان بستری هستند و  ۳۱۸ نفر نیز فوت کردند و وضعیت خوبی در استان نداریم.

او گفت: شهروندان در دو روز گذشته بیشتر اصول بهداشتی رعایت می کنند و افرادی که ماسک  می‌زنند  بیشتر  شده و به همین دلیل  تعداد  ورودی‌ها  بیمارستان کم  شده  است.

شاه آبادی افزود: رابطه بین  رعایت اصول بهداشتی و ابتلا به بیماری کرونا رابطه عکس دارد یعنی هرچه بیشتر موارد رعایت بهداشتی رعایت کنیم  امکان ابتلا به این بیماری کمتر است.

او با اشاره به وضعیت قرمز شهرها بیان کرد: اگر در شهرستان متوسط بستری روزانه به اندازه هر صد هزار نفر جمعیت سه نفر و بالاتر  باشد یعنی وضعیت شهر قرمز است و اگر بین یک تا سه نفر باشد در محدوده زرد قرار دارد و متاسفانه تمامی شهرستان‌ها به جز دو شهر گیلانغرب و ثلاث باباجانی در وضعیت قرمز هستند.

 شاه آبادی به اجرای محدودیت های کرونایی در استان  کرمانشاه گفت: زدن ماسک در اماکن خصوصی و دولتی برای کارکنان و مراجعان الزامی است و در صورت استفاده نکردن مراجعان باید مدیر پاسخگو باشد.

او گفت: جلسات ادارات  تا حد امکان  مجازی و با ویدئو کنفرانس  باشد و شهرداری نظارت بر ورودی  پارک‌ها داشته باشند که افرادی که ماسک ندارند جلوگیری شود.

شاه آبادی با بیان اینکه بیشترین مراجعات  در بانک ها و دفاتر خدمات الکترونیک است گفت: باید تنها خدمات رسانی با ماسک باشد.

او ادامه داد: رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند و اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نباید مسافر بدون ماسک سوار کنند آزمون‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شود و آرامستان‌ها همچنان تعطیل است.

او گفت: با توجه به گستردگی اماکن از مردم عزیز خواهشمندیم اگر جایی مشاهده کردند که جایی رعایت نمی‌شود با ۱۹۰ یا ۲۵۲۵ تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.


شاه آبادی با اشاره به وضعیت توزیع ماسک در استان گفت: معاونت غذا و دارو تلاش کردند تا مجوز به اماکن تولید ماسک بدهد و در سطح استان کمبود ماسک نداریم اما شهروندان حتما نیازی به تهیه ماسک‌های سه لایه ندارند و  مردم عزیز می‌توانند با پارچه کتان برای خودشان و اعضای خانواده تهیه کنند هدف از زدن ماسک تنها ایجاد حائل برای جلوگیری از پخش شدن قطرات تنفسی در فضا است. 


او در مورد ابتلای کودکان گفت:  مورد دیگری که شهروندان سوال می‌پرسند ابتلای کودکان است و باید بدانند که کودکان نیز از این بیماری مصون نیستند اما ممکن است علائم خفیفی داشته باشند که به صورت علائم گوارشی است.

شاه آبادی افزود: با توجه به سیستم بدن افراد مشخص نیست که ویروس چه علائمی را در بدن نشان می‌دهد و اصلا قابل پیش بینی نیست و اینکه تابستان بگیریم بهتر است تا پاییز صحیح نیست و باید اصول بهداشتی رعایت کنیم تا مبتلا نشویم.

انتهای پیام/ز

نظر شما