شناسهٔ خبر: 41177360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پولادگر: قهرمان لیگ تکواندو را با خرد جمعی معرفی کردیم

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: تصمیم در خصوص معرفی سکونشینان لیگ برتر تکواندو، حاصل خرد جمعی بود.

صاحب‌خبر -

سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد اختتامیه مسابقات لیگ برتر تکواندو در ۲ بخش بانوان و آقایان عنوان کرد: لیگ امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا دچار شرایط خاصی شد و رقابت‌های هفته‌های پایانی را نتوانستیم برگزار کنیم. فاصله تیم‌ها با یکدیگر بسیار کم بود و رقابت‌ها به قدری به هم نزدیک بود که تا هفته‌های آخر هم نمی‌شد تیم خاصی را به عنوان قهرمان لیگ معرفی کرد.

به خواسته تیم‌ها برای برگزاری مراسم اختتامیه احترام گذاشتیم

وی افزود: با دعوت از مسئولان تیم‌های حاضر در لیگ جلسه‌ای تشکیل دادیم. با تصمیم فدراسیون و موافقت تیم‌ها به دلیل شرایط خاص کنونی مقرر شد لیگ های بانوان و آقایان، ۲ قهرمان مشترک داشته باشد. البته در بخش آقایان ۲ عنوان نایب قهرمانی تقسیم شد. تیم‌ها یک سال تلاش می‌کنند تا به عنوان قهرمانی برسند و در نهایت مراسم اختتامیه برگزار شود که ما با رعایت همه ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی، مراسم اختتامیه مان را برگزار کردیم. این مراسم با حضور سرپرست، مربی و کاپیتان تیم ها برگزار و در نهایت جام‌های قهرمانی اهدا شد.

پولادگر درباره اعتراض برخی تیم‌ها به اعلام قهرمانی مشترک در لیگ برتر بانوان و آقایان بیان کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد تمامی نفرات صورت جلسه را امضا و قبول کردند. شرایط خاص بود و برای همین تصمیم ویژه‌ای گرفته شد. اینکه بخواهیم با قرار گرفتن در رودربایستی با اشخاص مختلف، قهرمان مشترک را اعلام کنیم کم لطفی است. ما با خرد جمعی به اتفاق نظر رسیدیم و نمایندگان همه تیم‌ها اتمام مسابقات لیگ را به این شیوه پذیرفتند. ۲ راه بیشتر نداشتیم؛ یکی اینکه دست نگه داریم و تا چند ماه دیگر صبر کنیم تا شرایط بهتر شود که تا سه ماه آخر همین سال طول می‌کشید تا لیگ را برگزار کنیم. دومین مورد همین تصمیمی بود که گرفتیم و به پایان مسابقات لیگ رضایت دادیم. سعی کردیم با رعایت حقوق همه تیم‌ها این تصمیم را بگیریم. رقابت‌ها بسیار نزدیک و فشرده بود. در رقابت‌های فردی در چند ثانیه حتی نتیجه مسابقات دستخوش تغییر می‌شود. ممکن است برخی‌ها موافق نباشند، اما بایستی به نظر جمع احترام گذاشت.

تکواندوکاران در صورت مواجهه با مشکل به ما مراجعه کنند

رئیس فدراسیون تکواندو درباره شرایط تیم ملی تکواندو عنوان کرد: ۲ جلسه با قهرمانان تکواندو برگزار شد و در نهایت نقطه نظراتشان را شنیدیم.
این روز‌ها بازیکنان طبق برنامه‌های کادر فنی در حال انجام تمرینات به صورت انفرادی هستند. در حد بضاعتمان حقوقی که مصوب است را به بازیکنان تیم ملی پرداخت کردیم. امیدواریم شرایطی مهیا شود تا بتوانیم بیش از این به بازیکنانمان کمک کنیم. کمیته ملی المپیک هم اخیرا اعلام کرده است که کمک هزینه ۶ ماه دوم را به بازیکنان پرداخت می‌کنند تا ملی پوشان بحران را سپری کنند. به بازیکنان قول می‌دهیم هر کدام از قهرمانان که به ما رجوع کنند مشکلاتشان را مرتفع می‌کنیم.

یک تکواندوکار مبتکر، ماسک مناسب مسابقات را طراحی کرده است

پولادگر درباره ماسک طراحی شده برای مسابقات توسط این فدراسیون اظهار کرد: طرح این ماسک را یکی از مبتکران تکواندوکار ارائه داده و قرار است در صورت تایید کارشناسان ورزشی و پزشکی، سرمایه گذاری لازم انجام می‌شود و به وزارت ورزش و جوانان نیز ارائه دهیم. قطعا می‌توانیم در صورت تایید در سطح جهانی از آن در بخش مبارزه‌ای هم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما