شناسهٔ خبر: 41177314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

نمایندگان جنبش فتح و حماس تاکید کردند:

لزوم انجام اقدامات عملی برای پایان دادن به اختلافات داخلی و مقابله با دشمن صهیونیست

نمایندگان جنبش فتح و حماس در گفتگویی تلویزیونی تاکید کردند کنفرانس مشترک میان رهبران این دو جنبش نیازمند اقدامات عملی بوده و باید اختلافات داخلی که هزینه های فراوانی برای ملت فلسطین داشته پایان یابد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و احمد حلس عضو کمیته اجرای جنبش فتح در یک گفتگوی تصویری تاکید کردند اختلافات موجود در عرصه فلسطین بار بزرگی بر دوش ملت فلسطینی بوده و باید به هر قیمت ممکن به آن پایان داد.

 

بدران ضمن تاکید بر اینکه جنبش حماس برای برداشتن گام هایی در راستای مصالحه با جنبش فتح تلاش خواهد کرد گفت: برای انجام اقدامات مشترک در مقابله با اشغالگران تلاش کرده و البته تردیدهای موجود میان مردم فلسطین در خصوص تحقق آشتی میان فتح و حماس را درک می نماییم، کنفرانس مشترک میان دو جنبش به برداشتن گام هایی دیگری نیازمند است.

 

وی ادامه داد پیش از این کنفرانس مطبوعاتی رایزنی ها و دیدارهای زیادی انجام شد تا در نهایت این گفتگوی مشترک که حاکی از تفاهمی ملی بود برای مردم فلسطین نمایان شد.

 

این عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد انجام این اقدامات مشترک نتیجه درک و آگاهی رهبران دو جنبش فتح و حماس از خطرات شرایط کنونی است که لازمه آن اتخاذ اقدامات واقعی و جدی است، اشغالگران بر این باور بودند که حماس و فتح در سایه اختلافات گذشته نخواهند توانست با یکدیگر به نقطه مشترکی دست یابند.

 

بدران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم فلسطین و گروه ها و رهبران سیاسی آن می توانند با ارائه راهکارهای جدید دشمن را غافلگیر کنند، ما در این مرحله مصمم به انجام اقدامات عملی بوده و برای ایجاد اعتماد میان مردم چه در کرانه باختری و چه در غزه تلاش می کنیم.

 

از سوی دیگر احمد حلس اعلام کرد: در رایزنی ها با حماس چگونگی مواجهه با توافق قرن ترامپ و الحاق کرانه باختری و تحقق رویای فلسطین واحد را به عنوان مسائل مورد توافق بررسی کردیم.

 

وی افزود: آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد نقطه امیدی برای ملت فلسطین و خسارتی بزرگ برای تمام کسانی بود که به اختلافات طرف های فلسطینی به ویژه حماس و فتح امید داشتند.

 

این عضو کمیته اجرایی جنبش فتح ادامه داد: ملت فلسطین هزینه اختلافات را می پردازند و باید از آشتی دو جنبش حمایت و حفاظت کنند، هم اکنون لازم است همگان هزینه آشتی را بپردازند.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما