شناسهٔ خبر: 41177269 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو»

اسدی: در شرایط کرونا به افراد وسواسی خیلی تذکر ندهید/ مشاوران ۴۰۳۰ در خدمت وسواسان

معاون دفتر سلامت و روان وزارت بهداشت گفت: در زمان کرونا اطرافیان باید توجه داشته باشند که به افراد وسواسی خیلی تذکر ندهند، زیرا اگر بخواهیم این شرایط را مدام تذکر بدهند وسواس آنان بیشتر خواهد شد

صاحب‌خبر -
اسدی معاون دفتر سلامت و روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گفت: در شرایط کرونا ممکن است اضطراب همه افراد زیاده شده باشد که در افراد وسواسی شدت اضطراب بیشتر است که این شدت اضطراب کاملا طبیعی است.

وی ادامه داد: اطرافیان باید توجه داشته باشند که با این افراد خیلی تذکر ندهند، زیرا اگر بخواهیم این شرایط را مدام تذکر بدهند وسواس آنان بیشتر خواهد شد و به دنبال آن اضطراب بیشتر به سراغشان می‌آید.

اسدی عنوان کرد: افراد وسواسی برای خودشان یک نقطه‌های توقفی را در نظر بگیرند مثلا به فرض وقتی مشغول شست و شو هستند باید یه زمانی به خودش بگوید خب دیگر کافی است، همچنین اخبار منفی کرونا را کمتر دنبال کنند و خیلی دنبال کسب اخبار که چه تعداد مبتلا شدند چه تعداد فوت کردند نیز نباشند.

وی بیان کرد: اگر احیانا احساس کردند که اذیت می‌شوند و نمی‌توانند شرایط را تحمل کنند از طریق خط ۴۰۳۰ می‌توانند با روانشناسان پشت خط می‌توانند راجب به استرس و مشکلاتشان صحبت کنند.

نظر شما