شناسهٔ خبر: 41177263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده مردم رشت در مجلس دهم:

تاریخ اعتبار بر سر مجلس دهم و دولت زدن‌ها شش ماه است/ نامه به رئیس‌جمهور می‌نویسند که فرار رو به جلو کنند؟/ بگویند دولت کدام کار را بدون اجازه و نظارت مجلس انجام داده است

نماینده مردم رشت در مجلس دهم می‌گوید: بارها گفته‌ام خیلی زود دیر می‌شود، یعنی این چهار سال به زودی تمام می‌شود و هنوز نمایندگان در فاز شعارهای انتخاباتی هستند. تاریخ اعتبار نقدها و بر سر مجلس دهم و دولت زدن‌ها شش ماه است. بعد از شش ماه باید گزارش عملکرد بدهند. این نمایندگان می‌گفتند مجلس دهم بی‌عرضه است دلار بالا می‌رود، الان دلار بالا رفته کی بی‌عرضه است؟

صاحب‌خبر -

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده مردم رشت در مجلس دهم، درباره برخی از اقدامات شعاری نمایندگان مجلس یازدهم به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: من از ته دل دعا می‌کنم نمایندگان مجلس موفق شوند چراکه مردم راحت خواهند شد. اگر حرفی می‌زنیم دل‌مان می‌سوزد نیت نداریم که نمایندگان مجلس یازدهم را مورد هجمه قرار دهیم. بارها گفته‌ام که خیلی زود دیر می‌شود، یعنی این چهار سال به زودی تمام می‌شود و هنوز نمایندگان در فاز شعارهای انتخاباتی هستند. تاریخ اعتبار نقدها و بر سر مجلس دهم و دولت زدن‌ها شش ماه است. بعد از شش ماه باید گزارش عملکرد بدهند. این نمایندگان می‌گفتند مجلس دهم بی‌عرضه است دلار بالا می‌رود، الان دلار بالا رفته کی بی‌عرضه است؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه قالیباف باید مجلس را جمع کند، اظهار کرد: کار خوبی که لاریجانی می‌کرد این بود که جلسه غیرعلنی می‌گذاشت و با نماینده‌ها حرف می‌زد. قالیباف اگر فقط بخواهد برای خودش محبوبیت ایجاد کند که در دوره‌های بعدی رای بیاورد، رئیس مجلس موفقی نخواهد بود.

این نماینده مجلس دهم درباره احضار وزرا در مجلس بیان کرد: وزیر را بدون برنامه و بدون کار کارشناسی به مجلس می‌آورند، وزیر و نمایندگان سخنرانی می‌کنند، همه به هم توهین می‌کنند و از موضوعات بی‌ربط حرف می‌زنند، یا نمی‌دانند که کار وزیر کشور چیست یا می‌دانند و می‌خواهند مورد هجمه قرار دهند. هیچ وزیری نباید در مجلس حاضر شود مگر اینکه در یک کمیسیون تخصصی با دستور کار مشخص، بر روی دغدغه نمایندگان کار کارشناسی کنند و بعد تکلیف، وزیر را مشخص کنند و به وزیر زمان بدهند تا بتوانند سر موعد از او کار را بخواهند. جلسات درد دلی راه به جایی نمی‌برد.

ایمن‌آبادی با بیان اینکه مجلس ایران مجلس مشورتی نیست بلکه قانونگذار و ریل‌گذار است، عنوان کرد: چرا نمایندگان کارهای عبث و فرار رو به جلو انجام می‌دهند؟ مردم پارلمان را خوب می‌شناسند، نامه به رئیس‌جمهور می‌نویسند که فرار رو به جلو کنند؟ می‌خواهند توپ را در زمین دولت بکارند. دولت کدام کار را بدون مجوز مجلس می‌تواند انجام دهد؟ به جای این نامه‌نگاری‌ها بهتر است بگویند دولت کدام کار را بدون اجازه و نظارت مجلس انجام داده است؟ چرا از کشور وقت می‌گیرند؟

رئیس فراکسیون ولایی در مجلس دهم بر نقش رئیس مجلس تاکید کرد و گفت: قالیباف باید مجلس را کنترل کند. فراکسیون حمایت از عدس و سیر چقدر ضرورت دارد؟ قالیباف باید وقت بیشتری بر اداره مجلس بگذارد. در آئین‌نامه‌ای که برای کمیسیون‌ها تنظیم کرده بودیم اینطور نبود کسی‌که دکتری الهیات دارد بتواند رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شود یا شش عزیز روحانی به کمیسیون کشاورزی بروند. ای کاش قالیباف در آئین‌نامه دست نمی‌برد و پنج بند را اضافه نمی‌کرد. 2/5

بیشتر بخوانید:

نظر شما