شناسهٔ خبر: 41177240 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابهام در وضعیت ایمنی ساختمان جدید در مجتمع بیمارستان امام خمینی

مهدی بابایی

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نسبت به ایمنی ساختمانی جدید در مجتمع درمانی امام خمینی (ره) هشدار داد و از وزارت بهداشت و مسئولان این مجتمع خواست تا شرایط بازدید آتش نشانی از این ساختمان را فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

محمود قدیری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه محل های درمانی جزو اماکنی است که افراد ناتوان بیشتری به دلایلی نظیر بیماری، کهولت سن و ... در آن حضور دارند، گفت: همین موضوع نیز سبب می شود که در  زمان بروز حادثه‌ای جدی که نیاز به ترک محل و تخلیه وجود دارد، امکان عکس العنل به موقع برای این افراد وجود نداشته باشد. به همین دلیل نیز لازم است ایمنی مراکز درمانی و بیمارستانی بالا بوده تا در صورت بروز حوادث احتمال اقدام برای تخلیه محل کم شود.

وی با اشاره به ساختمان جدیدی که در مجتمع درمانی امام خمینی (ره) در حال ساخت است، گفت: این ساختمان بزرگ با نمای شیشه‌ای که از میدان توحید نیز کاملا پیداست هیچ مجوز و تاییدیه ایمنی از سوی آتش نشانی ندارد.

قدیری با بیان اینکه حتی استعلام ایمنی این ساختمان در بیمارستان نیز انجام نشده است، افزود: در همین راستا نیز ما در مکاتبه ای که با مسئولان مربوطه انجام دادیم اجازه خواستیم تا به کارشناسان ایمنی آتش نشانی اجازه بازدید دهند. حتی گفتیم حالا که ساختمان در حال ساخت است اگر ایراد ایمنی وجود داشته با توجه به اینکه هنوز به بهره برداری نرسیده است، امکان اصلاح آن کم هزینه تر و سریع تر خواهد بود. اما پاسخی به این نامه داده نشده است.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مسئولان این مجتمع درمانی و وزارت بهداشت خواست تا شرایطی را فراهم کنند تا نسبت به بازدید ایمنی آتش نشانان از این ساختمان اقدام شود تا بتوان تاییدیه ایمنی آتش نشانی را نیز برای آن انجام داد.

انتهای پیام

نظر شما