شناسهٔ خبر: 41176225 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دوئل پنهان ۲ ایرانی در آن سوی مرزها

ایرنا

تهران- ایرنا- مهدی طارمی و سردار آزمون با ۱۳ گل بهترین گلزنان ایرانی خارج از کشور به حساب می‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در حالی که به پایان لیگ‌های اروپایی نزدیک می‌شویم؛ رقابت برای کسب عناوین گروهی و فردی به اوج خود رسیده است. در روسیه و در فاصله چهار هفته مانده به پایان مسابقات زنیت قهرمانی خود را مسجل کرده است. در پرتغال نیز ریوآوه برای رسیدن به مقام چهارم تلاش می‌کند اما شانس چندانی برای اروپایی شدن ندارد.

چرا این ۲ تیم را مثال زدیم؟ به خاطر اینکه ۲ بازیکن ایرانی در خط حمله آنها به میدان می‌روند. هر ۲ بازیکن در این فصل خوش درخشیده‌اند و این بهترین خبر برای دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران محسوب می‌شود که ۲ عنصر اصلی تیمش در خط حمله آمادگی بالایی دارند.

بیشتر بخوانید:

مبلغ پیشنهادی بنفیکا برای خرید طارمی

سردار آزمون و مهدی طارمی که رفاقت دیرینه‌ای نیز با یکدیگر دارند این روزها به ستاره‌های اصلی تیم‌شان تبدیل شده‌اند و مدام گلزنی می‌کنند. حالا هر ۲ به ۱۳ گل زده رسیده‌اند و رقابت پنهانی بین آنها ایجاد شده است. رقابتی که باید دید در نهایت کدام یک در آن به پیروزی می‌رسد و عنوان آقای گل ایرانی‌های خارج از کشور را به دست می‌آورد. نکته جالب‌تر این است که تعداد گل‌های سردار و طارمی نسبت به آقای گل فعلی لیگ ایران یعنی شهریار مغانلو یک گل بیشتر است.

هم سردار و هم مهدی تنها چهارهفته فرصت دارند تا تعداد گل‌های خود را در لیگ پرتغال و روسیه افزایش بدهند. آزمون در این فصل ۲۵ بازی انجام داده و طارمی ۲۶ بازی. با این حال میانگین تعداد دقایقی که ستاره زنیت در میدان بوده ۷۸ دقیقه بوده است و رقیب او ۷۷ دقیقه.

ستاره ترکمن تیم ملی فوتبال ایران هر ۱۴۹ دقیقه موفق به گلزنی شده و مهاجم تنگستانی ایران هر ۱۵۳ دقیقه دروازه حریفان را باز کرده است.  سردار ۶ پاس گل داده و مهدی ۲ پاس گل اما مهاجم ریوآوه هشت پنالتی هم گرفته است. مهاجم زنیت ۱۷ موقعیت بزرگ از دست داده و همتای او در پرتغال ۱۴ فرصت بزرگ را از به هدر داده است. در ایجاد موقعیت هم سردار آمار بهتری دارد. او ۱۱ موقعیت ساخته و طارمی ۶ موقعیت.

حال باید دید در چهار هفته باقی‌مانده کدام یک از این ۲ نفر می‌توانند آقای گل این فصل فوتبال ایران در خارج از کشور شوند. طارمی با صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال چهار گل فاصله دارد و سردار سه گل. هر ۲ آخرین فصل حضور خود در تیم‌های فعلی‌شان را تجربه می‌کنند. سردار قرار است در کشور دیگری به ماجراجویی ادامه دهد اما طارمی احتمالا در پرتغال می‌ماند و به بنفیکا یا یکی دیگر از تیم‌های بزرگ پرتغال می‌پیوندد.

نظر شما