شناسهٔ خبر: 41174266 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پایان هفته بیست و سوم لیگ با برگزاری تنها 6 بازی

پرسپولیس یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد شانس سپاهان برای فتح جام به حداقل رسید

با نتایجی که در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر رقم خورد، پرسپولیس صاحب 53 امتیاز شد تا یک گام دیگر به قهرمانی و فتح جام نزدیک‌تر شود.

صاحب‌خبر -


سرویس ورزشی-

پرونده دیدارهای هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری 6 بازی و لغو 2 دیدار بسته شد. یکشنبه شب در روز دوم مسابقات هفته، 3 بازی برگزار شد که طی آن شهر خودرو و نفت مسجد سلیمان برابر حریفان خود پیروز شدند و جدال تیم‌های سایپا و سپاهان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در سیرجان تیم گل گهر که برای فرار از سقوط می‌جنگید، برابر شهر خودرو با یک گل شکست خورد. در این دیدار روح الله سیف الهی در دقیقه ۸۶ برای شهرخودرو گل زد. شهرخودرو با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد. گل گهر سیرجان هم با این شکست ۱۹ امتیازی باقی ماند و در رده چهاردهم باقی ماند.
در خوزستان، تیم نفت مسجد سلیمان با یک گل ماشین ‌سازی تبریز را شکست داد. در این دیدار عماد میرجوان در دقیقه ۳۹ برای تیم مسجدسلیمان گل زد. این دومین باخت متوالی ماشین ‌سازی پس از شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر بود.
در تهران نیز جدال تیم‌های سایپا و سپاهان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی سپاهان برتری نسبی داشت ولی درخشش فلاح زاده مانع از پیروزی شاگردان امیر قلعه نویی شد. نکته جالب این‌که دیدار رفت دو تیم هم با حساب تساوی به پایان رسیده بود. این بررسی آماری ارزش کار سرمربی جوان خودروسازان و شاگردانش را نشان می‌دهد. صادقی جوان در دوئل با پرافتخارترین سرمربی لیگ، موفق نشان داد و توانست 4 امتیاز از شاگردان قلعه نویی بگیرد تا امید‌های قهرمانی در لیگ نوزدهم برای سپاهان به حداقل برسد.
دیروز قرار بود تیم‌های پارس جنوبی جم – استقلال و نساجی قائمشهر و فولاد خوزستان نیز به مصاف هم بروند که به دلیل مثبت اعلام شدن تست تعدادی از بازیکنان استقلال و فولاد این دو مسابقه برگزار نشد.
گام بلند پرسپولیس در روز اول
اما در روز نخست هفته بیست و سوم نیز 3 بازی برگزار شد که طی آن تراکتور با نتیجه 2 بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست داد. پیکان در اصفهان دست به کار بزرگی زد و توانست ذوب آهن را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد، این شکست در شرایطی در کارنامه تیم قدیمی اصفهان ثبت شد که هدایتش چند روزی است به لوکا بوناچیچ کروات سپرده شده. و بالاخره اینکه در تهران تیم 10 نفره پرسپولیس توانست یک بر صفر شاهین بوشهر را شکست دهد تا گام بلندی به سوی قهرمانی بردارد.
با نتایجی که در هفته بیست و سوم رقم خورد، پرسپولیس با 53 امتیاز در صدر جدول باقی ماند و تیم‌های سپاهان و شهر خودرو با 41 امتیاز رده‌های دوم و سوم را از آن خود کردند. در انتهای جدول نیز شاهین بوشهر با 17 امتیاز قعرنشین است و پیکان و گل گهر سیرجان با 18 و 19 امتیاز رده‌های پانزدهم و چهاردهم را به خود اختصاص داده‌اند.
تیم‌ها بعد از دوره قرنطینه باید آماده مسابقات شوند
حالا پرسشی که درباره دو بازی لغو شده هفته بیست ودوم مطرح است، این بوده که تکلیف این بازی چه می‌شود؟ سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در این باره گفت: بعضی مواقع باید صبر کرد تا اطلاعات کامل را به دست بیاوریم تا به اطلاع مردم برسانیم. در فرایندی که باید طی شود، مرحله اول تست استقلال را انجام دادیم، اگر همکاران به ما کمک کنند، مرحله اول تست باشگاه فولاد هم انجام می‌شود. به فاصله 24 ساعت تست بعدی را خواهیم داشت و نتایج کسب شده با نتایج اولیه توسط تیم پزشکی ایفمارک مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایجی که توسط متخصصین بررسی شده، در اختیار ارکان قضایی قرار می‌گیرد تا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود. وی درخصوص قانون ابتلای 25 درصد از افراد یک تیم به کرونا عنوان کرد: این کاملاً قانون ابلاغی پروتکل وزارت بهداشت است و ما به آخرین به روزرسانی که ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اعمال کرده است عمل می‌کنیم. اگر بحث خطری وجود داشته باشد، یک نفر هم مبتلا شود خطرناک است، الان بحث کارایی بودن مطرح است و طی جلساتی که وجود داشت به این نتیجه رسیدند که 25 درصد باشد.
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص استفاده از بازیکن‌های تیم امید به جای بازیکنان مبتلا به بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: حدود چهار یا پنج سال است که هر باشگاه 15 سهمیه استفاده از زیر بیست و یک سال را دارد و همه باشگاه‌ها در حال استفاده از آن هستند، به طور مثال؛ قائدی در باشگاه استقلال سهمیه امید این باشگاه است، این یک راه‌حل نیست، ما گفتیم می‌توانند از سهمیه امیدهایشان استفاده کنند. 25 درصد از تعداد نفراتی که در لیست اعلام کرده‌اند حساب می‌شود، نه اینکه ما چند نفر را اضافه کنیم و این کار را نمی‌کنیم.
مهدی در گفت‌و‌گو با تلویزیون در رابطه با قرنطینه تیم‌های مبتلا به ویروس کرونا و شرایط آماده‌‌سازی آنها عنوان کرد: پیش از این نیز این بحث مطرح شد، قرنطینه اینگونه نیست که افراد در خانه باشند، افراد سالم باشگاه مجاز به تمرین هستند و باشگاه می‌تواند با افرادی که مبتلا نشدند تمریناتش را ادامه دهد. ان‌شاءالله این عزیزان آن‌قدر شدت ابتلاءشان بالا نباشد و فقط ناقل بوده باشند و موارد این‌چنینی مطرح باشد. می‌توانند با افراد مبتلا تمرینات انفرادی داشته باشند و با اتمام قرنطینه، باشگاه باید برای حضور در مسابقات آماده شود.
برنامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال
جمعه 20 تير 1399
*ماشین‌‌سازی‌تبریز...................................................................پرسپولیس(ساعت20:15)
*شاهین ‌بوشهر..................................................................................ذوب آهن(ساعت 21)
شنبه 21 تير 1399
*شهر خودرو..........................................................................................سایپا(ساعت20:30)
*سپاهان..........................................................................پارس جنوبی جم(ساعت20:45)
*صنعت نفت آبادان.............................................................نساجی مازندران(ساعت 21)
*پیکان تهران...........................................................گل گهرسیرجان(ساعت 21)
*استقلال..................................................................................................تراکتور(ساعت 21)
*فولاد................................................................................نفت‌ مسجدسلیمان(ساعت 21)

نظر شما