شناسهٔ خبر: 41173729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| تقاضای رسمی حل مشکلات هلال احمر بردسکن به مسؤولان خراسان رضوی اعلام شده است

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: همه کمبودها و مشکلات توسط این اداره به خراسان رضوی اعلام شده و هلال احمر این استان نیز قول مساعد داده است تا مشکلات و کمبودها رفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «هلال احمر بردسکن و امکانات کم در مواقع بحرانی» را ثبت و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر بردسکن در گفت وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: در حال حاضر مجوز ایجاد پایگاه امدادی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان بردسکنی دریافت شده، ولی هنوز چون سند زمین مورد نظر آماده نیست، فعالیت این پایگاه امداد و نجات به‌طور موقت با ایجاد یک دستگاه کانکس و تعداد نیروی کم انجام می‌شود.

محمدرضا مرندی با اشاره به اینکه بردسکن با داشتن محورهای مختلف فاقد مرکز امداد و نجات دائمی است، گفت: نیاز است مشکلات و کمبودهای جمعیت هلال احمر بردسکن توسط هلال احمر خراسان رضوی مرتفع شود، در این راستا تقاضای رسمی حل کمبودها و مشکلات هلال احمر بردسکن به مسؤولان این استان اعلام شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش امدادی این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وسعت فعالیت زیاد و نبود پایگاه  امداد، در مواقع ضرورت و حوادث و تصادفات از امکانات پایگاه کندر در فاصله 20 کیلومتری به بردسکن از توابع خلیل‌آباد استفاده می‌شود.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر بردسکن با تاکید بر اینکه سطح وسیع فعالیت اداره هلال احمر در این شهرستان، امکانات بیشتری را می‌طلبد، عنوان کرد: درحال حاضر به علت نداشتن انبار تجهیزات، از یک اتاق 20 متری به جای انبار600 متری استفاده می‌کنیم.

مرندی با بیان اینکه در حال حاضر مجوز ایجاد پایگاه امدادی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان بردسکنی دریافت شده است، اضافه کرد: این پایگاه در حال حاضر در قالب کانکس در 70 کیلومتری بردسکن و محور این شهرستان با طبس، تلاقی حسین آباد محلار، فعالیت موقت  بدون امکانات  لازم را دارد که امیدواریم با اختصاص اعتبارات امدادرسانی بهتر و بیشتری را در منطقه داشته باشیم.

 وی نداشتن زمین برای ساخت اداره هلال احمر در بردسکن را دیگر مشکل این جمعیت عنوان کرد و افزود: هنوز با وجود پیگیری‌ها، زمینی در این شهرستان به هلال احمر واگذار نشده و پیرو قول مسؤولان خراسان رضوی در صورت واگذاری زمین، ساخت انبار بردسکن  آغاز می‌شود که در برآورد اولیه هزینه ساخت سالن و قسمت اداری 12 میلیارد ریال است.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر بردسکن در مورد تامین نیرو اظهار کرد: هلال احمر خراسان رضوی در سال جاری استخدام دارد که قول مساعد داده شده با حذب نیرو، پرسنل این اداره  تکمیل شود.

انتهای پیام/ 70050

نظر شما