شناسهٔ خبر: 41173537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه فارس:

عده‌ای منجی کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانند

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: عده‌ای منجی کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانند، چه خیری دولتمردان ما از آمریکا دیده‌اند که اکنون به دنبال آنان برویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، نشست بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، اعضای جامعه روحانیون شیراز، اعضای شورای قضایی فارس، روحانیون مستقر، امامان محله و طلاب حوزه‌های علمیه در مسجد جامع شهدا شیراز در فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در این مراسم با اشاره به اینکه هنگامی تاریخ بشر را نگاه می‌کنیم در تداوم گستره تاریخ، جریانی را در مقابل اهل‌بیت(ع) می‌بینیم گفت: مستکبرین عالم در طول تاریخ وجود داشته‌اند که علیه انبیا(ع) و مکتب انبیا(ع) جنایت‌ها کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آمریکا امروز نماد استکبار جهانی است، در قرن اخیر نیز نماد استکباری است که در مقابل مکتب انبیا(ع) الهی قد علم کرده و حاضر به اطاعت و کرنش در مقابل حق و دستورات الهی نیست.

استوار میمندی با بیان اینکه بت بزرگ آمریکا باید در ذهن‌ها بشکند، تأکید کرد: تا وقتی ‌که این شکستن بت آمریکا در ذهن‌ها انجام نشود، عده‌ای منجی کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانند، چه خیری دولتمردان ما از آمریکا دیده‌اند که اکنون بخواهیم به دنبال آنان برویم.

وی گفت: مذاکره با آمریکا اگر در گرو منافع بود و منفعتی داشت، مقام معظم رهبری که دلسوزترین افراد هستند آن را می‌پذیرفتند اما ایشان مسیر را برای ما روشن کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس بیان کرد: امروز می‌بینیم که آمریکای جنایت‌کار، انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام می‌دهد و خود را به‌عنوان مهد مردم‌سالاری و آزادی معرفی می‌کند، در قرآن کریم نیز بیان‌شده که در طول تاریخ مفسدان عالم مدعی مصلح بودن هستند.

وی با بیان اینکه اسلام دین کاملی است که تا گستره قیامت برای سعادت بشریت معین‌شده است، گفت: اسلام دین ارزش‌های متعالی انسانی مواجه شده با دشمنی‌های نظام سلطه‌ای که از آمریکا آغاز شده تا دولت‌های به‌ظاهر مسلمانی که خود را مسلمان می‌دانند اما علیه حقانیت اسلام شورش کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس تشریح کرد: اصل حیات بشر نخستین اصلی است که عقل انسان حکم می‌کند، هنگامی‌که می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که جان بشر هیچ ارزشی برای نظام سلطه ندارد.

استوار میمندی، اصل کرامت را دومین اصل انسانی برشمرد و گفت: کرامت داشتن و محترم بودن انسان یک اصل از اصول مسلم اسلام است اما هنگامی در فرهنگ نظام سلطه می‌نگریم می‌بینیم که کرامتی دیده نمی‌شود، همچنین به نام زن بیشترین توهین‌ها به مقام زن می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین اصل انسانی برابری نژادها است، یادآور شد: آنچه مورد احترام در نظام سلطه است نگاه به رنگین و سیاه‌پوستان است، قتل جورج فلوید که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد و فضای اجتماعی آمریکا را ملتهب کرده است، نه نخستین جنایت نژادپرستانه دستگاه حاکمه آمریکا بوده و نه آخرین جنایت خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، چهارمین اصل انسانی را عدالت دانست و گفت: همه به دنبال عدالت هستند اما عدالت واقعی را مردان خدا و اولیای دین به ارمغان خواهند آورد./د102/ف

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس

نظر شما