شناسهٔ خبر: 41172985 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبادان، همچنان در وضعیت قرمز

رئیس دانشکده علم پزشکی آبادان گفت: آمار ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان همچنان در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با اشاره به اینکه آبادان همچنان در وضعیت قرمز قراردارد گفت: تعداد بیماران بستری بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان درحال افزایش است.

او با بیان اینکه متاسفانه مشارکت مردم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تنها ۳۰ درصد است ادامه داد:اگر این مشارکت به ۷۰ درصد برسد این امر به ما کمک می‌کند که موارد ابتلا به ویروس کرونا و بستری در بیمارستان‌ها طی یک هفته کاهش یابد.

تجویز داروهای گران قیمت از سوی برخی پزشکان

رئیس دانشکده علم پزشکی آبادان در خصوص تجویز داروهای گران قیمت به بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت:این داروها توسط بعضی از پزشکان بصورت تجویزهای شخصی می باشد و جایی در درمان بیماری و پروتکل کشوری ندارد چند مورد اتفاق افتاد که با تذکری که به این پزشکان داده شده ممانعت کردیم.

سلمان زاده افزود: بنده برای چندمین بار می گویم ما خودمان از داروهای گران قیمتی برای درمان بیماری استفاده میکنیم بعضی آمپول هایی که استفاده میکنیم به مبلغ ۳۰ میلیون تومان است که برای بیماران تجویز میکنیم اما این ها در قالب پروتکل کشوری و درمان هایی است که به دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و برای بیماران بدون هزینه استفاده می شود.

او گفت:از مردم عزیز خواهشمندم اگر پزشکی به هر علت برای بیماران دارویی تجویز می کند که باید خارج بیمارستان تهیه شود ممنوع است و این را حتما به رییس بیمارستان اطلاع دهند هیچ دارویی نباید از بیرون تهیه شود و عمدتا هیچ تاثیری در درمان ندارند.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام/ د

نظر شما