شناسهٔ خبر: 41172877 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

سعادتمند: سلامتی بازیکنان از لیگ مهم‌تر است

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: آنقدر که ما نگران سلامتی بازیکنان‌مان هستیم نگران لیگ نیستیم.



به گزارش بانک ورزش، احمد سعادتمند بعد از نشست امروز هیات مدیره استقلال اظهار داشت:اولین جلسه با حضور اعضای هیات مدیره داشتیم، آقایان عبدیان و زبده به ما اضافه شدند و از زحمات منزوی هم تشکر کردیم.

وی در خصوص دلیل غیبت نظری گفت: او نشستی در شهرداری و شورای شهر داشت و این موضوع را به ما اعلام کرد.

* راهکارهای اقتصادی مورد موافقیت هیأت مدیره قرار گرفت

سعادتمند در خصوص برنامه‌های هیأت مدیره استقلال عنوان کرد:‌ ظرفیت هیأت مدیره باشگاه به سوی مسائل اقتصادی رفته و پیشنهادات و راهکارهایی مطرح شده و خوشبختانه این راهکارها مورد موافقت اعضای هیأت مدیره قرار گرفته است.

* سلامتی بازیکنان‌مان از لیگ مهم‌تر است

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به وضعیت بازیکنان کرونایی تیمش عنوان کرد: بازیکنان ما واقعاً اذیت شدند. امیدوارم اولین سؤال در مورد سلامتی بازیکنان ما و خانواده‌های آنها باشد. آنقدری که ما نگران سلامتی بازیکنان‌مان هستیم نگران لیگ نیستیم. از همه چیز مهم‌تر سلامتی است و باید به فکر بازیکنان‌مان باشیم.

* در مورد راستی‌آزمایی آزمایشات از مسئولان سازمان لیگ بپرسید

وی در خصوص اینکه ظاهراً سازمان لیگ آزمایش باشگاه استقلال را قبول نداشته است، اظهار داشت: این سؤال را شما باید از عزیزان‌مان در سازمان لیگ بپرسید. ما برای سفر تیم به جم هواپیمای چارتر با 157 صندلی داشتیم که فقط 40 نفر در پرواز قرار می‌گرفتند. همه تدابیر را اندیشیده بودیم و حتی حفاظت فیزیکی باشگاه راهی جم شد تا برنامه‌های ضدعفونی و اسکان تیم را انجام دهد. می‌خواستیم اتفاقی که در اهواز رخ داده در جم نیفتد.

* وقتی شورای تأمین اجازه اسکان در جم را نداد دوستان چه می‌گویند؟

سعادتمند یادآور شد: ما یک بار خواهش کردیم بازی با فولاد در شهر دیگری برگزار شود که دوستان قبول نکردند. برای بازی جمع هم همین درخواست را داشتیم که در شهر دیگری به میدان برویم چون وضعیت آنجا قرمز است. اما نمی‌دانم چرا حرف ما را قبول نکردند. ما نامه رسمی شورای تأمین را داریم که اعلام کرد تیم استقلال نمی‌تواند در جم اسکان داشته باشد و این نشان می‌دهد که حضور ما در آنجا خطرناک است. اما متأسفانه دوستان طور دیگری صحبت کردند.

* جواب آزمایشات ما از مرجع تست‌گیری کرونا در کشور آمده است

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: ما هزینه‌های رفت و برگشت پرواز به جم را پرداخت کردیم و 12 نفر از اعضای تیم ما در فرودگاه مستقر شده بودند که پاسخ آزمایش آنها را مثبت دیدیم. این آزمایشات در بیمارستان مسیح دانشوری که مرجع تشخیص بیماری کرونا است، انجام دادیم و جا دارد از مسئولان آن بیمارستان نیز در همین جا تشکر کنم. تا الان هم پنج بار از بازیکنان تست گرفتیم ولی از آنجا که چهارشنبه گذشته تست کرونای یکی از آنالیزورهای ما مثبت اعلام شده بود و شرایط خوبی نداشت تصمیم گرفتیم که از تیم دوباره تست بگیریم.

*با تراکتور یا سپاهان که بازی نداشتیم

وی تصریح کرد: زمانی شما با تیم تراکتور یا سپاهان بازی دارید و ممکن است احساس خطر کنید ولی با تمام احترام به تیم پارس جم که درگیر حاشیه‌های زیادی هستند قرار بود در آنجا بازی خوبی انجام دهیم و با تمام قوا در این مسابقه شرکت کنیم. وقتی اعلام کردند تست بازیکنانی مثل قائدی، رضاوند، دانشگر و یک نفر دیگر مثبت اعلام شده خودم اعلام کردم تیم برگردد و لازم نیست به جم سفر کند. چون هم ما در خطر بودیم و هم تیم حریف. دوستان در سازمان لیگ چرا اصرار می‌کنند که راستی‌آزمایی شود را نمی‌دانم ولی سؤال من این است اگر آزمایشات مثبت ما را قبول ندارند پس یعنی جواب آزمایشات منفی ما را قبول کردند. 

* به بهاروند نامه نوشتم تا همه استقلالی‌ها تست بدهند

سعادتمند افزود: امروز نامه‌ای برای سازمان لیگ فرستاده  و از حیدر بهاروند خواهش کردیم تمام بازیکنان استقلال تست بدهند. وقتی تست بالاترین مرجع را می‌خواهید راستی‌آزمایی کنید که چندان هم جالب نبود باید از همه عزیزان استقلالی تست بگیرد. 

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه آیا تست جدید بازیکنان این تیم زیر مرکز پزشکی ایفمارک انجام خواهد شد، توضیح داد: من در جریان نیستم چرا که این موارد را به باشگاه‌ها ابلاغ نمی‌کنند.

* امروز همه ماسک می‌زنند زیرا شرایط عادی نیست

وی درباره ارجاع پرونده دیدار استقلال با پارس جنوبی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اکنون زیرنویس شبکه بین‌المللی خبر را می‌بینید و می‌دانید هر 9 دقیقه یک ایرانی جان خود را از دست می‌دهد. کشور ما اکنون در شرایط عادی نیست. شاید اگر من یک ماه پیش با خبرنگاران مصاحبه می‌کردم از هر پنج نفر یک نفر ماسک زده بود اما امروز همه ما ماسک داریم چرا که می‌دانیم شرایط عادی نیست. 

* چه لزومی وجود داشت استقلال در جم بازی کند

سعادتمند ادامه داد: نامه به استاندار بوشهر ارسال کردیم و گفتیم برای بازی کردن استقلال با پارس جنوبی در جم چه ضرورتی وجود دارد. البته تیم ما برای بازی در جم و همچنین اهواز هیچ مشکلی نداشت و حتی با خود فرماندار جم یعنی منصور حسینی صحبت کردم و به او گفتم باید تیم استقلال برای اینکه درگیر بحث کرونا نشود باید 40 کیلومتر دورتر از این شهر اقامت کند. 

* مستندات خود را برای فیفا و AFC ارسال می‌کنیم

وی درباره اعتراض باشگاه استقلال به نهادهایی مانند فیفا گفت: شاید برخی عزیزان از ما ناراحت شوند اما مستندات و مدارکی در اختیار داریم که آن را برای دفاع از منافع باشگاه  استقلال به فیفا و AFC ارسال می‌کنیم و از حق باشگاه هم کوتاه نخواهیم آمد. 

* برای تمام باشگاه‌ها به ویژه پرسپولیس احترام قائل هستیم

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اظهارات اخیر حجت نظری عضو هیأت مدیره این باشگاه علیه تیم پرسپولیس اظهار داشت: اجازه بدهید درباره مسائل بزرگتر صحبت کنیم. تمام باشگاه‌ها برای ما حائز اهمیت هستند و احترام آنها برای باشگاه استقلال واجب است. اما اطمینان دارم صحبت‌های نظری به این شکل نبوده است. 

* می‌خواهیم با شفر و استراماچونی مذاکره کرده و مبلغ اعتراضی آنها را کاهش دهیم

سعادتمند درباره احتمال سفر مدیران استقلال به ایتالیا و مذاکره با آندره‌آ استراماچونی توضیح داد: تصمیم باشگاه این است با شفر و استراماچونی جلسه تشکیل داده و با آنها صحبت کند تا بتوانیم در بحث اقاله مبالغ پیش‌بینی شده در اعتراض‌ها شکایت به فیفا را کاهش دهیم. 

* هیأت مدیره استقلال چندان در بحث فنی ورود نمی‌کند

وی درباره اینکه آیا در جلسه امروز هیأت مدیره استقلال صحبتی درباره نتایج اخیر این تیم و مباحث فنی هم مطرح شد، عنوان کرد:‌ هیأت مدیره چندان در مسائل فنی ورود پیدا نمی‌کند و بیشتر دنبال منافع باشگاه در بخش مالی هستیم تا بتوانیم نواقص استقلال را برطرف کنیم.

* کادر فنی درباره دیاباته تصمیم می‌گیرد

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه با توجه به سفر اخیر شیخ دیاباته به فرانسه جریمه‌ای برای وی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: من خودم فوتبالیست بودم و می‌دانم فوتبالیست‌ها گاهی مواقع در اوج قرار دارند و در زمان‌هایی هم دچار آسیب دیدگی و مصدومیت می‌شوند. تصمیم‌گیری درباره دیاباته به کادر فنی استقلال بازمی‌گردد. وی در سفر به جم در فهرست اعضای تیم قرار داشت.

* کرونا مانند ریاضی نیست که دو دوتا چهارتا شود

سعادتمند درباره اصرار سازمان لیگ به پیگیری تمرینات تیم استقلال گفت: تمرینات استقلال اکنون تعطیل است و سازمان لیگ هم چنین بحثی را به ما ابلاغ نکرده است. تست‌های گرفته شده از هر عزیزی در بحث کرونا شرایط و قوانین بالینی خاص خودش را دارد و مانند ریاضی نیست که دو دوتا چهارتا می‌شود. امکان دارد در روزهای ابتدایی تست‌گیری تست بازیکنان منفی باشد اما پس از 5-6 روز این تست مثبت باشد. وقتی ویروس وارد ریه شود با تست PCR هم نمی‌توان آن را ثابت کرد. صلاح نیست فقط روی تست نفراتی که کرونای آنها مثبت اعلام شده راستی‌آزمایی انجام دهیم و باید روی تمام بازیکنان استقلال تست جدیدی گرفته شود.

* سلامتی بازیکنان و خانواده‌های‌شان برای ما اهمیت دارد

وی افزود: سازمان لیگ تا کنون نامه‌ای برای برگزاری تمرینات به ما ابلاغ نکرده اما تمرینات استقلال تعطیل است چرا که جان بازیکنان و خانواده‌ آنها برای ما اهمیت دارد.

* میهمانی در خانه قائدی را نه کسی دیده و نه جایی ثبت شده است

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه شنیده می‌شود مهمانی بازیکنان این تیم در خانه مهدی قائدی سبب کرونا گرفتن بازیکنان شده است، گفت: خبرنگاران از من گلایه می‌کنند که چرا در این باره مصاحبه نمی‌کنم، چنین موضوعی را نه کسی دیده، نه جایی ثبت شده و نه کسی درباره آن چیزی شنیده است. خواهش می‌کنم وارد مسائل حاشیه‌ای نشوید و درباره مسائل زیرساختی باشگاه صحبت کنید. وقتی چنین موضوعی مطرح می‌شود هواداران نگران خواهند شد.

* سراغ اقدام‌های بزرگ باشگاه استقلال بروید

سعادتمند ادامه داد: اقدام‌های خوبی در باشگاه استقلال صورت می‌گیرد که بهتر است سراغ آنها هم بروید. من از میهمانی خانه قائدی هیچ اطلاعی ندارم. 

* تست 12 بازیکن استقلال مثبت شده است

وی درباره تعداد دقیق بازیکنان کرونایی استقلال اظهار داشت: تست 12 نفر از بازیکنان استقلال مثبت شده، 2 ماه است از سازمان لیگ درخواست کرده‌ایم به دلیل آسیب‌دیدگی‌های شدید برخی بازیکنان استقلال مجوز استفاده از بازیکنان رده سنی امید را برای ما صادر کند اما متأسفانه چنین مجوزی ندادند.

* تست کرونای 2 نفر از پنج بازیکن امیدمان هم مثبت است

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود:‌ اکنون که می‌بینند تست 12 بازیکن تیم مثبت است به ما مجوز داده‌اند تا از پنج بازیکن تیم‌‌های پایه استفاده کنیم. در حالیکه 2 نفر از همین پنج نفر هم تست‌شان مثبت شده است. درخواست خود را 2-3 هفته قبل به سازمان لیگ ارسال کردیم. 

*مشکل  قرارداد کارگزار قبلی با اقاله حل می‌شود

سعادتمند درباره قرارداد با کارگزار جدید باشگاه گفت: با کارگزار قبلی صحبت کرده‌ایم تا این موضوع با اقاله قرارداد حل شود. 

* معاون حقوقی باشگاه باقدرت کارش را ادامه می‌‌دهد

وی درباره امضا نشدن حکم معاون حقوقی باشگاه استقلال توضیح داد: مقدم با قدرت کارش را به عنوان معاون حقوقی باشگاه انجام می‌دهد او حکمش را گرفته است.

نظر شما