شناسهٔ خبر: 41172770 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

یک داروی جدید برای کرونا وارد مرحله نهایی آزمایش می‌شود

شرکت آمریکایی داروسازی رجنرون اعلام کرد مرحله نهایی کارآزمایی بالینی یک داروی حاوی آمیزه آنتی‌بادی‌ها را برای پیشگیری و درمان کووید-۱۹ آغاز می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی این کارآزمایی که به طور مشترک با انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا انجام می‌شود، توانایی این دارو را در جلوگیری از عفونت را در افرادی که در تماس با بیماران کووید-۱۹ بوده‌اند، آزمایش می‌کند.

این داروی ترکیبی وارد مرحله میانی دو کارآزمایی بالینی برای مشخص شدن کارآیی آن در بیماران بستری‌شده و بستری‌نشده کووید-۱۹ نیز شده است.

رجنرون در میان چند شرکت داروسازی پیشگامی است که کارآزمایی انسانی داروهای تجربی‌شان برای مبارزه با کووید-۱۹ شروع شده است.

رجنرون ماه پیش کارآزمایی این آمیزه آنتی‌بادی را به عنوان درمانی برای کووید-۱۹ را با یک طراحی «تطبیقی» شروع کرد تا بتواند به سرعت هزاران نفر را وارد آن کند.

این کارآزمایی مرحله سوم در ۱۰۰ محل انجام خواهد شد و انتظار می‌رود ۲۰۰۰ بیمار در آمریکا به آن وارد شوند. قبلا ارزیابی بی‌خطر بودن این دارو در یک کارآزمایی ابتدایی بوسیله یک کمیته مستقل انجام شده بود.

آنتی‌بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که بوسیله دستگاه ایمنی بدن تولید می‌شوند که ویروس‌های مهاجم را شناسایی می‌کنند، به آنها متصل می‌شوند و آنها را خنثی می‌کنند.

این آمیزه شامل ترکیبی از یک آنتی‌بادی ساخته‌شده بوسیله این شرکت و آنتی‌بادی دوم به دست آمده از بیماران بهبودیافته کووید-۱۹ است که برای متصل شدن به پروتئین‌های گل‌میخی ویروس کرونا طراحی شده‌اند.

شرکت رجنرون همچنین یک داروی آرتریت روماتوئید به نام کوزارا (Kevzara) را به همراه شرکت سانوفی برای درمان کووید-۱۹ آزمایش می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما