شناسهٔ خبر: 41169966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در ادامه محکومیت نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکایی‌ها؛

پارلمان عراق: هیچ سفارتخانه‌ای در جهان سلاح‌های سفارت آمریکا در بغداد را ندارد

عضو پارلمان عراق اعلام کرد آمریکا اقدامات تحریک‌آمیز خود را از پایگاه‌های نظامی به مکان‌های دیپلماتیک منتقل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نینا نیوز، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد هیچ سفارتخانه‌ای در جهان وجود ندارد که به سلاح‌هایی مشابه آنچه در سفارت آمریکا در بغداد یافت می‌شود، مجهز باشد.

کاطع الرکابی در واکنش به مانور نظامی در سفارت آمریکا در بغداد گفت این اولین بار نیست که آمریکا از طریق پایگاه‌های خود و در حال حاضر از طریق یک مکان دیپلماتیک به اقدامات تحریک آمیز دست می‌زند. این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد استقرار سامانه پدافند موشکی در داخل سفارت آمریکا و درون یک منطقه مسکونی و محافظت شده یعنی منطقه سبز یک نمونه خطرناک از این دست اقدامات است.

الرکابی اقدامات تحریک آمیز آمریکا را خطری بزرگ برای دولت بغداد توصیف کرد. عضو کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان با یادآوری اینکه سفارت آمریکا روز گذشته بیش از دو ساعت از سامانه پدافندی استفاده کرد، گفت این اقدامات موجب ارعاب خانواده‌های ساکن در این منطقه شد. بویژه واحد‌های مسکونی که در داخل منطقه سبز و در فاصله ۵۰ متری سفارتخانه آمریکا قرار دارند.

به گفته این قانونگذار عراقی، استفاده از سامانه پدافند موشکی در سفارت آمریکا باعث ترس و وحشت کودکان و خانواده‌های ساکن در منطقه شده است. الرکابی اعلام کرد موضع گیری در قبال اقدامات تحریک آمیز آمریکا در بغداد در جلسه بعدی پارلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آمریکا به تازگی با نقض آشکار حاکمیت عراق اقدام به برگزاری مانور نظامی در منطقه سبز بغداد کرد. منابع امنیتی عراق روز شنبه از انجام مانور نظامی از سوی نیرو‌های آمریکایی در منطقه سبز بغداد و استفاده از پهپاد برای گلوله باران، تیراندازی و بمب‌های صوتی برای آزمایش سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» خبر دادند.

پارلمان عراق این اقدام را تنش آفرین و تحریک آمیز عنوان کرد و کمیسیون امنیت و دفاع تاکید کرد که وجود این حجم از سلاح در سفارت آمریکا آن را به پادگان تبدیل کرده است و در عرف و قوانین دیپلماتیک چنین کاری مجاز نیست.

انتهای پیام/

نظر شما