شناسهٔ خبر: 41169830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

افشاگری روزنامه صهیونیستی درباره نظر حکام عرب درخصوص طرح الحاق کرانه باختری

روزنامه صهیونیستی "اسراییل هیوم" امروز (دوشنبه) با استناد به منابع آگاه سیاسی در این رژیم ادعا کرد که اکثر رهبران جهان عرب با ارسال پیام‌هایی به تل‌آویو عدم مخالفت خود را با طرح الحاق کرانه باختری اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه که به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک است، تشریح کرد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عربستان و مصر در نشست‌هایی پشت درهای بسته، خود را آماده واکنش جامعه عربی به طرح الحاق کرانه باختری کرده‌اند.

بر این اساس چنانچه مردم واکنش خاصی از خود نشان ندهند، رهبران نیز به صدور بیانیه‌های نمادین در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی اکتفا خواهند کرد و در غیر این صورت و با بروز موج تظاهرات داخلی مجبور خواهند بود در مقابل این طرح دست به اقدام عملی بزنند.

این روزنامه افزود:تنها کشور عربی که به صراحت با طرح الحاق کراه باختری مخالفت کرده، اردن است و به جز مخالفت واضح و آشکار «عبدالله دوم» شاه این کشور، بیشتر رهبران عربی ترجیح داده‌اند که خود را مشغول این موضوع نکنند و این بی‌رغبتی در اظهارات آنان هم مشهود است.

رژیم صهیونیستی بر اساس اعلام اولیه قصد داشت طرح اشغال را ابتدای ژوئیه اجرا کند که بنا به دلایلی از جمله مخالفت آمریکا در برهه فعلی، آن را به عقب انداخت.

این رسانه صهیونیستی تایید کرد که منافع حکومت‌های عربی در مقابل ایران با رژیم صهیونیستی همسو است و این حکومت‌ها از زمان بیداری اسلای سعی در حفظ قدرت خود و مقابله با تهدیدها از جمله آنچه این روزنامه "تهدید برنامه هسته‌ای ایران" خواند، دارند.

این روزنامه محاصره قطر از سوی عربستان و متحدان عربی خود را نیز مقابله حکومت‌های منطقه با تهدیدها یعنی حمایت دوحه از اخوان المسلمین و همکاری با تهران توصیف کرد و مدعی شد که رهبران عربی از ایران وحشت داشته و در سایه شکست عربستان در یمن، تنها قدرت منطقه را در رژیم صهیونیستی می‌بینند.

روزنامه "اسراییل هیوم" به تغییر موضع برخی کشورهای عربی نسبت به رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر هم پرداخت و نوشت که کشورهایی همچون عربستان، امارات و کویت که ده‌ها سال نفرت از اسرائیل را میان شهروندان خود ترویج می‌دادند، حال تغییر موضع داده و این مساله برای نمونه به وضوح در سخنان مقامات اماراتی مشهود است که در اوج کشمکش‌ها بر سر اجرای طرح الحاق کرانه باختری، اماراتی‌ها دو بار از همکاری خود با اسرائیل خبر دادند و سال گذشته حضور اسرائیل در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی قطعی شد.

این رسانه صهیونیستی در ادامه گزارش خود افزود که رهبران عربی به جای فلسطین نگاه خود را به ایران تغییر داده‌اند و این قاعده جدید بازی در منطقه است که نتانیاهو و یوسی کوهن رییس موساد آن را هدایت می‌کنند.

روزنامه اسراییل هیوم در تلاش برای تحت الشعاع قرار دادن روابط ایران با همسایگان از جمله امارات عربی متحده ، با اشاره به توافق تل آویو و ابوظبی برای همکاری در زمینه مقابله با ویروس کرونا نوشت که چه تصادفی بوده باشد و یا نه، توافق همکاری میان اسرائیل و امارات تنها چند ساعت پس از انفجار در سایت هسته‌ای ایران رخ داد.

ایرنا

نظر شما