شناسهٔ خبر: 41169798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد:

کار تحقیقاتی بدون سرمایه معنا پیدا نمی‌کند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مواد، محتوای تحقیقاتی و تزریق سرمایه باید به سهولت در اختیار محققان قرار بگیرد، بدون سرمایه و دست خالی که نمی‌شود حتماً نیاز به کمک‌های مالی دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی  نکونام ۱۵ تیرماه در بازدید از پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده‌اند، این نامگذاری به این جهت است که حرکت تولیدی در کشور سرعت خاص خودش را پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد افزود: امروز در مجموعه مرکز دانش بنیان و مرکز رشد چهارمحال و بختیاری دستاوردهای خوبی را در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم، این مجموعه یک مجموعه به‌هم‌پیوسته  و مکمل یکدیگر در مسائل تحقیقاتی و رشد دهندگی است و نقش قابل‌توجهی در فناوری، تولید و جهش تولید دارد.

وی تصریح کرد: موانع و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان باید مورد توجه قرار بگیرد، مسئله انجام تحقیقات تسهیلات نیاز دارد و یکی از ضرورت‌ها است، تحقیقات بدون تسهیلات نشدنی است لذا باید مسئولان نسبت به این موضوع توجه کنند.

نکونام  تاکیدکرد: مواد، محتوای تحقیقاتی و تزریق سرمایه باید به سهولت در اختیار محققان قرار بگیرد، بالأخره این مجموعه می‌خواهد کار تحقیقاتی بکند و بدون سرمایه و دست خالی که نمی‌شود حتماً نیاز به کمک‌های مالی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تلاشگرانی که در عرصه‌های نرم‌افزاری کار می‌کنند نیازمند سرمایه هستند، در سرمایه‌گذاری‌ها باید ریسک صورت بگیرد متأسفانه ریسک در این مسائل پایین است و آن گونه که باید مسائل تحقیقاتی، علمی و فناوری رشد مناسب خودش را ندارد.

وی گفت: جوانانی که درعرصه کارهای تحقیقاتی کار می‌کنند، امیدهای آینده هستند، گاهی در اثر عملکرد ضعیف مسئولان و حمایت نکردن از جوانان، امید در آن‌ها کم‌رنگ می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرند.

نکونام  تاکید کرد: در مجموعه پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری کارهای قابل توجهی انجام شده است، مثلاً بحث تولید الکل از کود حیوانی که یک کار قابل توجه است، متولیان باید مجوز را با سرعت بیشتری به آن‌ها بدهند، مانع‌تراشی در این مسائل کمتر صورت بگیرد و تسهیلات بیشتر در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دستگاه‌هایی که اینجا ساخته شده قابل توجه هستند، مثلاً  دستگاه مکنده کاربرد فراوانی دارد می‌توان از آن در کارهای بزرگ و امدادرسانی در حوادث استفاده کرد اما متأسفانه با استقبال قابل توجهی مواجه نشدند که این‌ها باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی تاکیدکرد: من معتقد هستم اولویت را در مسائل مختلف چهارمحال و بختیاری باید به مسئله تحقیقات و تولیدات دانش‌بنیان داد و همه مجموعه‌ها نسبت به این مسئله عنایت لازم را صورت بدهند.

نکونام گفت: متأسفانه نگاه به تولیدات خارجی خیلی بیشتر از نگاه به تولیدات داخلی است و این جای تأسف است که بعد از این همه صحبت‌ها و تاکیدات چنین فضاهایی باشد، باید ما یک روزی پشت پا بزنیم به تولیدات خارجی تا تولیدات داخلی جایگاه خودش را پیدا کند.

 

 
 

نظر شما