شناسهٔ خبر: 41169291 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کبیری خبر داد؛

افزایش سقف صدور ضمانت نامه برای تعاونی‌ها

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش سقف صدور ضمانت‌ نامه برای تعاونی‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: به مناسبت روز تعاون امروز یک وبینار بین المللی با حضور کشور‌های مختلف از جمله چین، فرانسه، ساحل عاج، اسپانیا و هندوستان برگزار شد.

او با بیان اینکه برآیند این وبینار به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق تعاونی‌ها در این کشور‌ها بود، گفت: در حاشیه این وبینار بین‌المللی باید سه خبر خوب را در حوزه تعاونی‌ها در کشور اعلام کنم.

کبیری گفت: نخست افزایش سقف صدور ضمانت‌نامه برای تعاونی‌ها را اعلام می‌کنم.

او با بیان اینکه این اعتبار در صندوق ضمانت تعاون تا ۷۵ درصد افزایش پیدا کرد، افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر رفاه و جناب آقای سورنا ستاری (معاون تحقیقاتی رئیس جمهور) به منظور حمایت‌های بیشتر از تعاونی‌های ایران و همکاری‌های آنان با شرکت‌های دانش بنیان عقد شد.

کبیری با بیان اینکه همچنین شتاب‌دهنده‌های تعاونی در سراسر کشور را در دستور کار داریم که نتایج آن تا تابستان امسال منتشر می‌شود و دیگر آن که، با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک توسعه تعاون یک خط توسعه برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: آن دسته از شرکت‌های دانش بنیان که در تعاونی‌ها مشغول به کار هستند، می‌توانند به تمامی شعب بانک توسعه و تعاون در سراسر کشور مراجعه کنند و با کمک صندوق ضمانت و سرمایه‌گذاری، با نرخ ترجیحی فرآیند دریافت تسهیلات را تسریع کنند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکیل اتحادیه تعاونی‌های تسهیلگر از دیگر اقدامات بخش تعاون است و این اتحادیه جمعا از ۴۱ تعاونی در سراسر کشور تشکیل می‌شود و سیاست وزارت کار برای محرومیت زدایی و توسعه مناطق روستایی از طریق تشکیل تعاونی‌های روستایی و اتصال تعاونی‌های خرد به بازار مصرف با کمک این اتحادیه اتفاق خواهد افتاد و این طرح به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

کبیری افزود: بیش از ۹۴ هزار تعاونی در کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه این تعاونی‌ها در سه حوزه تولیدی، توزیعی و خدمات فعالیت دارند و بیش از ۵۴ درصد تعاونی‌ها تولیدی هستند، ادامه داد: براساس مذاکره‌ای با مرکز آمار ایران برای احصا و تعیین سهم دقیق بخش تعاون در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

او گفت: با توجه به شرایط اقتصاد کشور، پیامد‌های منفی کووید ۱۹ و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، تعاونی‌ها بهترین قالب برای مقابله به شمار می‌روند و به افزایش تاب آوری، جذب سرمایه‌های خرد و ایجاد اشتغال در کشور کمک می‌کنند.

کبیری بیان کرد: ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون در سال گذشته تخصیص داده شده است.

او گفت: در راستای آسیب شناسی تعاونی‌های آسیب دیده از بحران کرونا جلسات متعددی را به شکل آنلاین برگزار کرده‌ایم و تعاونی‌های متقاضی تسهیلات کرونا علاوه بر تسهیلات بانک توسعه تعاون می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند و از وام و تسهیلات حمایتی کرونا بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما