شناسهٔ خبر: 41168758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فاضل میبدی: عقلای مجلس، مانع از پرداختن نمایندگان به منافع حزبی شوند

تهران- ایرناپلاس- یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره برخوردها و رفتارهای برخی نمایندگان در زمان حضور وزیر امور خارجه در مجلس گفت: از نخبگان، عقلای مجلس یازدهم و مسئولان کشور انتظار می‌رود فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که به جای پرداختن به منافع حزبی و جناحی، در رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود.

صاحب‌خبر -

محمدتقی فاضل میبدی، به ایرناپلاس گفت: برخورد نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه فاجعه بود؛ آن هم در حالی که باتوجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد مجلس باید با دولت همراهی کند تا مشکلات کشور حل شود اما هجمه به دولت از جمله بدترین رخدادهایی است که کشور در این سال‌ها به خود دیده است.

میبدی با تاکید بر اینکه برخی نمایندگان مجلس رویه نادرستی را در پیش‌گرفته‌اند، افزود: از آقای ظریف پرسیده شد که چرا ارزها به کشورها برنگشته است! این سوال را باید از مجمع تشخیص مصلحت نظام بپرسید که FATF را تصویب نکرده و سنگ‌اندازی کرده‌اند.
وی معتقد است، نمایندگانی که تخریب دولت را هدف‌گذاری کرده‌اند، هدف خود را در به دست گرفتن دولت بعدی تعریف کرده‌اند و به جای اندیشیدن به منافع ملی، به دنبال منافع حزبی و جناحی هستند.
این عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد، شاید شیوه و سیاست این نمایندگان در کوتاه مدت به منافع حزبی و جناحی آنها کمک کند اما در درازمدت، کشور را با مشکلات مختلفی همراه خواهد ساخت؛ همانطور که آقای ظریف نیز اشاره کردند که همه داخل کشتی ایران نشسته‌ایم و فرقی نمی‌کند از چه حزب و گروهی باشیم.

فاضل میبدی تصریح کرد، برای برون رفت از مشکلات کنونی، کشور نیازمند حفظ انسجام ملی است و باید به فکر منافع ملی باشیم. در واقع اقتصاد جدا از سیاست نیست! اگر سیاست ما در صحنه بین‌المللی در راستای تنش‌زدایی باشد، مشکلات کمتری پیش می‌آید. با این رفتارهای و شیوه‌ای که مجلس پیش گرفته، اوضاع و شیوه سیاستگذاری بدتر خواهد شد.

او ادامه داد: اگر مسائل سیاست خارجی حل شود، بازگشت منابع ارزی تسهیل می‌یابد؛ باید نوع سیاست‌ورزی خود را اصلاح کنیم؛ در داخل باید زمینه فساد برچیده شود. با برخی اقدامات همچون بازداشت‌های موردی، نمی‌توان ریشه فساد را خشکاند؛ باید اعتماد عمومی را به جامعه برگردانیم و با نگاه همدلانه به گونه‌ای عمل کنیم که مردم همراه با حاکمیت در راستای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی گام بردارند.

نظر شما