شناسهٔ خبر: 41168467 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

جنگ نایب قهرمانی و سهمیه داغ شد

با برگزاری دیدارهای هفته ی بیست و سوم لیگ برتر، پرسپولیس بیشتر از قبل به قهرمانی نزدیک شد ولی وضعیت برای تیم های مدعی کسب سهمیه پیچیده تر از قبل شد.

صاحب‌خبر -

ورزش سه: دیروز دیدارهای هفته ی بیست و سوم لیگ برتر برگزار شد، پرسپولیس بیش از پیش به قهرمانی نزدیک شد، سپاهان بد موقعی لغزید و جنگ برای کسب سهمیه جذاب تر از همیشه شد و دو دیدار نیز برگزار نشد که نتایج این دو دیدار نیز در هاله ای از ابهام است.

پرسپولیس

پرسپولیسی ها که جدی ترین مدعی برگزاری لیگ پس از کرونا بودند و به خواسته ی خود نیز رسیدند، در حالی که از دقیقه 43 با اخراج کامیابی نیا ده نفره شده بودند، توانستند روی نبوغ مهدی ترابی به گل برسند و 3 امتیاز بازی حساس مقابل شاهین بوشهر را از آن خود کنند. با توجه به توقف سپاهان مقابل سایپا، حالا اختلاف پرسپولیس با تیم رده دوم به 12 امتیاز رسیده است و با توجه به اینکه تنها 7 بازی تا پایان لیگ باقی مانده است، به نظر می رسد این تیم راه سختی برای قهرمانی چهارم نداشته باشد. حالا شاگردان یحیی می توانند از الآن شنل قهرمانی را برای خود بدوزند مگر آنکه از آن اتفاقات عجیب فوتبالی رخ دهد که پرسپولیس در 7 دیدار خود حتما حداقل 4 بازی را واگذار کند که خیلی غیرممکن به نظر می رسد.

سپاهان

بازی نه چندان خوب اصفهانی ها در جدال با سایپا، باعث توقف بد موقع این تیم شد. آنها در این دیدار هر چه زدند به در بسته خورد و سد محکمی به نام حامد فلاح زاده را مقابل خود دیدند. حالا نه تنها شاگردان قلعه نویی قهرمانی را غیرقابل دسترس تر از همیشه می بینند، بلکه جایگاه دومی آنها نیز به خطر افتاده و آنها تنها بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به شهر خودرو در رده ی دوم ایستاده اند. البته سپاهانی ها باید امیدوار باشند که نتیجه نهایی دیدار نساجی و فولاد به سود آنها تمام شود چرا که اگر این بازی برگزار می شد و فولادی ها 3 امتیاز بازی را کسب می کردند، آنها رده دوم جدول را نیز از دست می دادند.

شهر خودرو

پدیده با شروع مجدد بازی ها پس از کرونا، 6 امتیاز حساس از ذوب آهن و گل گهر گرفت و در کنار پرسپولیس، بهترین تیم دوران پس از کرونا لقب گرفت. شکست دادن گل گهر در سیرجان کار هر تیمی نیست. آنها در آخرین دیدارشان قبل از شیوع کرونا در سیرجان از سد استقلال گذشته بودند اما شاگردان سرآسیابی از پس این کار سخت و دشوار برآمدند. مجتبی سرآسیابی که جانشین یحیی گل محمدی شده بود و با توجه به عملکرد خوب پدیده در نیم فصل، کار سختی در پیش داشت، در ادامه دادن راه پدیده ی نیم فصل اول، خوب کار کرده است و حالا او از نماینده مشهد یک تیم مدعی برای کسب سهمیه ی لیگ قهرمانان آسیا ساخته است. با توجه به بازیهای باقیمانده و تقابل تیم های مدعی کسب سهمیه، پدیده حتی شانس این را دارد تا عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

تراکتورسازی

نماینده ی تبریز به لطف درخشش احسان حاج صفی توانست 3 امتیاز مهم مقابل صنعت نفت آبادان را از آن خود کرد. شاگردان ساکت الهامی در دیداری جذاب و زیبا که جای خالی پرشورهای تبریزی بدجوری توی ذوق می زد، با گلهای زیبای احسان حاج صفی که هر دو از پشت محوطه جریمه به ثمر رسیدند، توانستند دروازه محمد دریس را باز کنند تا همچنان برای کسب سهمیه، به دنبال تیمهای بالای جدول باشند. حالا الهامی و شاگردانش بیش از پیش به آینده امیدوارند و خود را مدعی کسب سهمیه می بینند.

فولاد

شاید بدشانس ترین تیم هفته، یاران جواد نکونام باشند. آنها در حالی که برای دیدار با نساجی عازم قائمشهر شده بودند، ناگهان سعید آذری مدیرعامل این تیم، خبر از ابتلای 16 نفر از بازیکنان و عوامل تیمش داد تا بدین ترتیب دیدار دیروز آنها با نساجی برگزار نشود. قطعا در جریان حواشی دیدارهای فولاد و استقلال هستید. جایی که سازمان لیگ اعلام کرد زیر بار نتایج تست های استقلال و فولاد نمی رود و بازیکنان این دو تیم باید زیر نظر آزمایشگاه معتمد سازمان لیگ تست کرونا بدهند. دیروز تمامی عوامل اجرایی دیدار نساجی و فولاد از جمله بازیکنان نماینده ی قائشمهر وارد زمین مسابقه شدند و فولادی که کیلومترها دورتر از شهر خسته بودند، در زمین مسابقه حاضر نشدند تا نتیجه ی این دیدار توسط کمیته انضباطی اعلام شود.

استقلال

در حالیکه 2 روز پیش اعلام شد تعدادی از بازیکنان استقلال مشکوک به کرونا هستند، تمرین روز قبل از دیدار آنها با پارس لغو شد و توسط آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری از بازیکنان این تیم تست کرونا گرفته شد و دیروز نیز باشگاه استقلال رسما اعلام کرد 13 نفر از بازیکنان و عوامل این تیم به کرونا مبتلا شده اند. شاگردان فرهاد مجیدی که تا پای پرواز نیز رفتند، ناگهان دیروز سفر خود به جم را کنسل کردند و دو شب پیش نیز طبق اعلام رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، دیدارهای آبی پوشان لغو شد اما سازمان لیگ دیروز صبح اعلام کرد که زیر بار این نتایج نمی رود و استقلالی ها همچون بازیکنان فولاد باید مجددا تست کرونا بدهند.

هر چه بود، بازیکنان پارس نیز به مانند بازیکنان فولاد وارد زمین مسابقه شدند ولی خبری از استقلالی ها نشد تا تکلیف این دیدار را نیز کمیته انضباطی و سازمان لیگ مشخص کنند. در صورتی که رای صادره در خصوص این مسابقه باب میل استقلالی ها نباشد، اختلاف شاگردان مجیدی با رده دوم و کسب سهمیه به 4 امتیاز می رسد و با توجه به اینکه این تیم باید با حریفان مستقیم خود یعنی پدیده، تراکتور و سپاهان دیدار کند، به نظر می رسد آبی پوشان برای کسب سهمیه راه سختی را دارند.

صنعت نفت آبادان

نماینده ی برزیل ایران هفته ی خوبی را سپری نکرد. آنها در تبریز اسیر دو شوت زیبا و دیدنی احسان حاج صفی شدند تا اندک امیدهای خود برای کسب سهمیه را بر باد رفته ببینند. در حالیکه صنعت نفت می توانست در صورت پیروزی مقابل تراکتور 39 امتیازی شود و هم امتیاز با فولاد در جایگاه پنجم قرار بگیرد، اما بازی رو در رو را به تبریزی ها واگذار کردند تا هم امیدهای کسب سهمیه از دست برود و هم تراکتور با رده چهارم صعود کند. هرچند صنعت نفت همچنان روی کاغذ شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد اما کمی این آرزو غیرقابل باور به نظر می رسد. چرا که این امر مستلزم نتیجه نگرفتن تیمهای بالاتر از صنعتی هاست و با توجه به اینکه این تیمها باید با همدیگر روبرو شوند، امکان اینکه نتایج باب میلی آبادانی ها رقم بخورد، کم است.

در پایان، به نظر می رسد تکلیف قهرمان لیگ نوزدهم تا حدود زیادی مشخص شده باشد و سایر تیمها باید برای کسب جایگاه دومی و سومی و کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا رقابت کنند و تکلیف آخرین سهمیه ایران برای آسیا را قهرمان جام حذفی مشخص می کند که در صورتیکه یکی از تیم های اول تا سوم لیگ برتر به مقام قهرمانی برسند، آنگاه تیم چهارم جدول رده بندی لیگ برتر به آسیا راه پیدا می کند. البته تمامی اینها منوط به این است که 4 سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا به ایران داده شود.

نظر شما