شناسهٔ خبر: 41167485 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانش‌بنیان‌ها میزبان ۳۰۰ متخصص ایرانی خارج از کشور شدند

تهران- ایرنا- استفاده از تجربه و توان علمی متخصصان ایرانی در شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اهداف اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور است که در قالب این برنامه بیش از ۳۰۰ نفر از ایرانیان خارج از کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  اشتغال در شرکت‌های فناور و مراکز نوآوری و شتاب دهنده به عنوان مربی و مشاور از جمله مزایایی است که در این طرح برای دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد و دکتری و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

دانش‌آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور که در حال حاضر ساکن ایران نیستند یا از تاریخ بازگشت آنها به کشور بیش از ۲ سال نگذشته باشد، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

تاکنون با تلاش‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور، ۵۰ شرکت دانش‌بنیان پذیرای بیش از ۳۰۰ نفر از متخصصان ایرانی بازگشته به کشور شدند.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور یکی از برنامه‌های اولویت‌دار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که اهدافی مانند «استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور»، «ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه‌های تخصصی همکار»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور» را دنبال می‌کند.

همچنین «فراهم کردن شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» و «کمک به تاسیس شرکت‌های فناور در حوزه‌های فناوری پیشرفته» از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح محقق می‌شود.

نظر شما