شناسهٔ خبر: 41167248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر شهید مدافع حرم در دماوند تشییع شد

تهران- ایرنا- پیکر «محمد احمدی» از شهدای مدافع حرم طی آیینی با حضور اقشار مختلف مردمی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در شهر دماوند تشییع و به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این مراسم که صبح امروز دوشنبه با حضور مسئولان، خانواده های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و جمعی از اتباع افغانستانی مقیم این شهرستان برگزار شد، پیکر مطهر شهید مدافع حرم شهرستان از میدان ۱۷شهریور به سوی بهشت حضرت رقیه(س) شهر دماوند تشییع و به خاک سپرده شد.

قاسم ملیحی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بصیرت شهید احمدی با وجود سن کم، مثال زدنی است و این شهید بزرگوار در راه دفاع از حق و حقیقت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: این شهید والا مقام مجرد و از رزمندگان لشکر فاطمیون بود که در تاریخ ۱۸بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در شهر حلب سوریه به درجه شهادت رسید و پس از حدود ۶ماه چشم انتظاری امروز پیکر این شهید والامقام در شهرستان دماوند تشییع شد.

ملیحی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند تاکنون میزبان ۴۰ شهید مدافع حرم بوده است که در مناطقی همچون دماوند، آبسرد، کیلان و آیینه ورزان دفن می باشند، گفت: حضور جوانان و نوجوانان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) نشان از توسعه و ترویج ارزش های اسلامی در بین آحاد جامعه است.

 در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این مراسم به صورت خودرویی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است.

این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، از جنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از۲بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.

نظر شما