شناسهٔ خبر: 41166418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صف خودروها در مرکز تعویض پلاک رشت در پی اجرای پروتکل‌های بهداشتی

محدثه مهدوی

رئیس پلیس راهور گیلان افزود: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تامین سلامت مردم و کارکنان، فقط تعداد مشخصی از خودروها جهت انجام امور تعویض پلاک وارد مرکز می‌شوند تا از تجمع داخل مرکز خودداری شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ امیر طالبی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علت صف طویل خودروها در مرکز تعویض پلاک رشت چیست؟ آیا از دیگر شهرستان‌ها هم به این مرکز مراجعه می‌کنند؟ اظهار کرد: در همه شهرستان‌های بزرگ استان مرکز تعویض پلاک فعال بوده و فقط مرکز تعویض پلاک تالش در حال حاضر تعطیل است.

رئیس پلیس راهور گیلان در خصوص صف خودروها در مرکز تعویض پلاک رشت افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت عمومی و سلامت کارکنان و مردم، فقط تعداد مشخصی از خودروها جهت انجام امور تعویض پلاک وارد مرکز می‌شوند و این روند تا پایان ساعت کاری ادامه دارد، لذا این اقدام باعث شده که بیرون مرکز خودروهایی را مشاهده کنید که در صف منتظر هستند در حالیکه این کار هدایت شده انجام می‌شود تا از تجمع داخل مرکز خودداری شود.

تمدید طرح تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد تا پایان تیر ماه

وی در خصوص تعویض پلاک قدیمی خودروهای منطقه آزاد گفت: در سال 98 طرح تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد به پلاک با قواره ملی ابلاغ شد و چند مرحله فرصت در اختیار مالکان این قبیل خودروها جهت تعویض پلاک قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: مهلت تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد در سال گذشته چند نوبت تمدید شد و با توجه به شرایط خاص کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز تعویض پلاک در اسفند سال گذشته فرصت دوباره تا پایان خردادماه سال‌جاری در اختیار مالکان این قبیل خودروها قرار گرفت تا نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه آخرین فرصت برای تعویض پلاک‌های قدیمی خودروهای منطقه آزاد انزلی پایان تیر ماه سال 99 در نظر گرفته شده است، گفت: پس از پایان این مدت برابر ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی خودروهای با پلاک قدیمی منطقه آزاد انزلی اجازه تردد در معابر استان را ندارند و توسط پلیس به پارکینگ منتقل خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان خاطرنشان کرد: خودروهای منطقه آزاد فقط در محدوده مشخص شده در استان اجازه تردد دارند و در صورت خروج از محدوده مشخص با پلاک منطقه آزاد توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما